Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Політика

Закон про слідчі комісії є одним із способів тиску і шантажу Президента – політолог

Прийнятий у Верховній Раді України закон про слідчі комісії можна було би розглядати як факт нормативний, приведення до норм законодавчої бази, якби не політична ситуація в країні. Таку думку в коментарі «Гал-info» висловив політолог Юрій Шведа, коментуючи прийняття законопроекту.
Як повідомив політолог, подібні комісії – це звичайна юридична практика у всіх цивілізованих державах. «Тому сам факт прийняття закону не мав би викликати якогось занепокоєння, – каже Шведа. – Однак не зараз, у момент гострого політичного протистояння Президента і Прем’єр-міністра й політичної сили, яку вона очолює. Тому цей факт не може не викликати підозр, що він має політичний підтекст».
На думку Юрія Шведи, це один із дієвих способів впливу на Президента, якщо він не буде прислухатися до вимог тих політичних сил, які керують у парламенті. «Це є один із способів шантажу і тиску на Президента», – констатує політолог.
Нагадаємо, учора парламент ухвалив в другому читанні та в цілому закон про тимчасові слідчі комісії, зокрема і щодо імпічменту Президента. «За» проголосувало 406 і 408 депутатів відповідно.
Підставою для ініціювання питання про усунення президента України з поста в порядку імпічменту та утворення спеціальної слідчої комісії є подання, підписане більшістю народних депутатів України від конституційного складу Верховної Ради, підписи яких не відкликаються.
Термін діяльності спеціальної слідчої комісії не повинен перевищувати трьох місяців, якщо Верховною Радою України не прийнято рішення про звинувачення Президента України. Перший звіт комісії відбувається не пізніше, ніж через два місяці, і в разі ухвалення парламентом позитивного рішення воно передається на розгляд Конституційного і Верховного суду.
До складу спеціальної слідчої комісії входять народні депутати України за принципом пропорційного представництва депутатських фракцій, спеціальний прокурор та три спеціальних слідчих.
У разі обрання спеціальним прокурором чи спеціальним слідчим народного депутата України враховується принцип пропорційного представництва депутатської фракції у спеціальній слідчій комісії.
Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ