До початку літнього сезону залізничні квитки можуть подорожчати приблизно на 10%, повідомляє тижневик «Коментарі:» з посиланням на джерело в Міністерстві транспорту і зв’язку України.
Водночас, як зауважує видання, таке підвищення тарифів не вирішить проблеми збитковості пасажирського сектору. Згідно з даними, оприлюдненими «Укрзалізницею», збитки від пасажирських перевезень 2009 року становили 5,2 млрд грн, у тому числі від приміських - 2,6 млрд грн.
За підрахунками тижневика, для беззбитковості перевезень у дальньому сполученні вартість пасажирокілометру повинна становити 0,31 грн, зараз навіть для купейних вагонів фірмових поїздів цей показник дорівнює 0,26 грн/1 пас. км. У разі підвищення тарифів до такого рівня проїзд потягом з Києва до Одеси коштуватиме в 1,5-2 рази дорожче, ніж на автобусі.
Поки що пасажирські перевезення субсидуються коштом вантажних, однак, як припускають «Коментарі:», фактор досить високої рентабельності (на рівні 48%) вантажних перевезень може стати додатковим аргументом для металургів і хіміків у питанні надання їм тарифних преференцій.