Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Економіка

Запорізькі мости можуть спричинити міжнародний скандал

Через відсутність фінансування будівництва мостових переходів через Дніпро в Запоріжжі Україна перебуває на межі міжнародного скандалу. Про це попереджає замовник будівництва, начальник Управління капітального будівництва Запорізької міськради (УКС) Іван Сухомлин, повідомляє прес-служба Запорізької мерії.

«Уклавши договір на поставку унікальних канатів, Україна може його зірвати через відсутність коштів. Якщо не проплатив аванс, спільна англо-німецька фірма «Брайтон», яка поставляє ванти до Європи, США та Китай, викине нас з графіка. До того ж, Україна, яка прагне в Європу, в черговий раз доведе свою необов'язковість», – підкреслив Іван Сухомлин.

За його словами, 100 мільйонів, що виділено цьогоріч на «будівництво століття», вже освоєні. Цих грошей вистачило, щоб розплатитися з боргами, решта суми пішла на аванс для виготовлення будівельних конструкцій.

«Будівництво не укомплектоване основними будматеріалами, роботи ведуться на окремих вузлах. Фінансування для такої будови має бути не дрібним, у цьому році потрібно не менше як 500 млн грн, і мінімум 1,2 млрд грн в наступному році. Цього вимагає технологія», – розповів Іван Сухомлин.

За словами будівельників, конуси, які вони зробили на 17-ій споруді, розмивають дощі, роботу потрібно буде переробляти. З 2-х кілометрів плити майбутньої транспортної розв'язки мостовики уклали першу сотню метрів, а вона вже втрачає свою несучу здатність.

«Про яку довговічність і міцність конструкції може йти мова? Тим більше, що міст запроектований на 100 років без капітального ремонту», – скаржаться будівельники.

Більш того, мостовики називають нинішню цінову політику «закупівельним терором». Міністерства вимагають від підрядників закуповувати матеріали за цінами, вказаними на сайті Міністерства економіки.

«Спеціальну сталь, яка потрібна для мостових конструкцій, роблять тільки на замовлення, і заздалегідь вказати ціни на неї ніхто не візьметься. «Мостобуд» зазнає збитків: за півтора року – «мінус» 3,5 млн грн», – розповів Іван Сухомлин.

Нагадаємо, 2009 року мостобудівники мали запустити першу чергу моста. Поки перебратися на правий берег можна тільки катером. Іван Сухомлин вважає, що дешевше буде підняти з дна Дніпра козацькі чайки та організувати проїзд за символічну плату.

За словами начальника УКС, «будуть гроші – рух можна запустити в 2011 році».

При цьому будівельники підкреслюють: якщо необхідна сума надійде в вересні, будівельники ще встигнуть її освоїти, але якщо під Новий рік – це нереально.

Тільки, схоже, що народним обранцям немає діла до проблем Запоріжжя та міжнародних скандалів взагалі.

Міська влада наполегливо просила Верховну Раду, особисто спікера Володимира Литвина, народних депутатів України Олександра Пеклушенка, Таріела Васадзе, їхніх колег зробити все можливе і неможливе для продовження будівництва запорізьких мостів.

Однак 16 липня, під час голосування в парламенті, поправка «про 500 мільйонів на запорізькі мости», запропонована народним депутатом Олександром Пеклушенком, не отримала підтримки фракцій БЮТ, Блоку Литвина, комуністів.

Тепер міський голова Запоріжжя Євген Карташов разом з менеджерами ВАТ «Мостобуд» відпрацьовує інші варіанти залучення інвесторів. Запорізький мер повідомив, що переговори ведуться з двома закордонними компаніями, що запропонували свій капітал під запорізьке будівництво.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ