Сьогодні Україна завозить орієнтовно 40% пального, щоби покрити потребу ринку щодо пального стандарту Євро. За нашими оцінками, запровадження мита на імпортні нафтопродукти збільшить ціну на А-95 щонайменше до 10,50 грн за літр, а кінцевий споживач, окрім високої ціни, відчує також дефіцит якісного пального через те, що імпортувати його стане невигідно. Про це сьогодні, 25 січня, на прес-конференції у Львові повідомив керівник департаменту маркетингу «Концерну Галнафтогаз» (мережа АЗК ОККО) Василь Дмитрів.
«Оскільки вітчизняні НПЗ нині не здатні забезпечити якісним пальним постійно зростаючий вітчизняний парк нових автомобілів і транзитний потік автотранспорту із країн ЄС, то Україна змушена імпортувати якісне пальне стандарту Євро-4 і Євро-5 із нафтопереробних заводів країн Євросоюзу», - повідомив Василь Дмитрів.
За його словами, реконструкція вітчизняних нафтопереробних заводів, про яку говорять останні 10 років, може виправити ситуацію на ринку.
«Нагадаю, що нині два з шести вітчизняних нафтопереробних заводів є у власності російських компаній: ТНК-ВР (Лисичанський НПЗ) і «Лукойл» (Одеський НПЗ). Ще три (Кременчуцький, Дрогобицький і Надвірнянський НПЗ) перебувають під контролем групи «Приват» Ігоря Коломойського»,- зазначив Василь Дмитрів.