"Жоден територіальний центр комплектування і соціальної підтримки не ховається за своїми дверима", - наголосив речник Оперативного командування “Захід” Сухопутних військ ЗСУ полковник Олег Домбровський.
Передусім полковник Олег Домбровський зазначив, що територіальні центри комплектування та соціальної підтримки працюють у режимі нон-стоп. Громадяни можуть звертатися до них щодо будь-яких запитань з мобілізації, які їх хвилюють.
“У нас немає зараз жодних питань, які би не вирішувалися. Було би бажання безпосередньо самих громадян мобілізаційного віку йти самим собі на зустріч... Жоден територіальний центр комплектування і соціальної підтримки не ховається за своїми дверима. Це потрібно розуміти. І ми сприймаємо багато речей, які, скажімо так, люди обговорюють у себе вдома за столом, тому що ми теж люди, ми теж частина суспільства і не можемо це відкидати. І, відповідно, ми готові до конструктивного діалогу і працювати прямо і належно так, як це годиться”, – наголосив Олег Домбровський.
Речник ОК “Захід” зазначив, що відповідальність громадян і ТЦК повинна бути взаємною. Також відповідальними повинні бути працедавці різних форм власності, як приватної, так і державної.
“Працедавці мають знати, чи пройшли їхні працівники військово-лікарську комісію, чи оновили військово-облікові дані. Тому що подання документів на бронювання на своїх підлеглих, без врахування цих опцій, тільки буде затягувати загальний процес”, – наголосив Олег Домбровський.
Полковник звернув увагу, що сьогодні є дуже багато критики щодо роботи груп мобільного оповіщення в ході мобілізації. Водночас в оперативному командуванні реагують на кожен факт і випадок негативних проявів діяльності цих груп.
“На жаль, у більшості цих випадків, коли ми починаємо аналізувати, ми приходимо до висновку того, що у відсотків 90 йдеться про небажання наших громадян своєчасно здійснювати оновлення своїх військово-облікових даних і йти самим собі на зустріч, бути чесним і відповідальним”, – пояснив полковник.
Як наголосив Олег Домбровський, усі питання, які пов'язані із певними порушеннями з боку груп мобільного оповіщення мають певний фідбек від обласних територіальних центрів комплектування і соціальної підтримки. Жоден випадок не залишається без розгляду, а відповідні посадові особи, які вчинили правопорушення, притягуються до відповідальності. Як зазначив речник ОК “Захід”, для управління важливо визнавати і власні помилки і працювати над ними, так і пояснювати громадськості, що ТЦК – це не закрита організація, а яка готова до відкритого діалогу.
“Особисто я би дуже хотів, щоб наші громадяни не боялися слова “Територіальний центр комплектування і соціальної підтримки”, тому що це таке вікно Овертона входу і виходу. Ми заходимо через ТЦК і СП до війська і ми звідти виходимо. І так чи інакше, поки держава не прийме зовсім інші механізми цього переходу у вигляді територіальних центрів комплектування і соціальної підтримки, вони будуть далі виконувати свої обов'язки та функціонувати. Якщо Кабінет Міністрів України, Верховна Рада України прийме інше рішення, то це буде інше рішення. Але я хотів би закликати тих лідерів думок, які маніпулюють, на жаль, потрібністю чи не потрібністю роботи ТЦК і СП, цього не робити. Тому що для цього у нас є законодавчий орган та інші державні органи, які над цим працюють і точно знають, як їх використовувати”, – зазначив Олег Домбровський.
