Слухай онлайн
Історія

День в історії - найкривавіша ДТП в історії львівського трамвая

В цей день, 10 січня, 1972 року у Львові на вул. Городоцькій сталася найбільша в історії львівського трамвая аварія, коли загинуло 26 людей.
Трамвай Gotha під номером 472, який спричинив ДТП. Фото Ханс Орлеманс. І фото водійки трамвая Надії Макари.

"Це був звичайний рейс за маршрутом №6, один із тисячі ідентичних. Перед 16:00, зимового пообіддя два зчеплені вагони Gotha, за кермом яких молода 24-річна водійка Надія Макара, виїхали із кінцевої зупинки на площі Двірцевій і звично попрямували вниз по Городоцькій", – пише ексречник "Львівелектротранс" Іван Бондар у статті "Кривава трамвайна ДТП на Городоцькій 10 січня 1972 року в засекречених документах", передає "Еспресо.Захід".

Та щось пішло не так, гальма не спрацювали належним чином і за коротку мить ні водій, ні кондуктори, які перебували у салоні кожного із вагонів, не зуміли опанувати ситуацію та зупинити трамвай. Трамвай з людьми на швидкості влетів в цегляну огорожу школи №43 (сьогодні – Львівська правнича гімназія). 11 людей загинули одразу на місці, 25 постраждали, троє із потерпілих у безнадійному стані доправлені до лікарні, ще шестеро у вкрай важкому стані також потрапили у лікарню. Водійка залишилася неушкодженою. За декілька днів загальне число померлих внаслідок цього ДТП складе 26 осіб.

Як можна прочитати у Вікіпедії, увечері цього ж дня про подію повідомив "Голос Америки". Однак радянська преса замовчувала факт трагедії і лише газета "Вільна Україна" за 11 січня 1972 надрукувала маленький допис про співчуття родинам загиблих.

Одразу ж наступного дня про подію доповість голова Комітету державної безпеки при Раді міністрів УРСР своєму безпосередньому керівництву із Комітету державної безпеки СРСР. Із цієї короткої та таємної інформаційної довідки можна дізнатися, що саме несправність гальм трамвая призвели до трагедії.

"Львівський народний суд згодом винесе вирок молодій водійці львівського трамвая та засудить її до тюремного ув’язнення. Львів’яни про саму катастрофу говоритимуть мало, бо ж КДБ "вжило усіх необхідних заходів для запобігання небажаних проявів серед мешканців міста", як наслідок з року в рік з’являтимуться все нові та нові версії трагедії, які й через півстоліття переповідатимуть у ЗМІ", – пише Іван Бондар.

Власне, за однією з популярних "народних версій", водійка цього трамваю банально заснула на мить і вагон став некерованим.

Наслідком аварії стала ліквідація зупинок-острівців посеред проїжджої частини, а також обмеження швидкості руху вагонів на спусках.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ