Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Війна з Росією

"Велике будівництво" доріг на Луганщині чи корупційний злочин?

З 1 березня поточного року стартувала ініційована Президентом України Володимиром Зеленським програма "Велике будівництво", яка має на меті відновлення та побудову важливих інфраструктурних об’єктів по всій Україні.
Фото: Львівська ОДА

За інформацією пресслужби Луганської ОДА, 23 квітня у межах міста Щастя Новоайдарського району розпочалися підготовчі роботи з поточного середнього ремонту шляху сполучення від Сєвєродонецька до КПВВ "Станиця Луганська" у рамках програми "Велике будівництво". Вартість виконання робіт складе 816 990 000 грн.

Варто зауважити, що це не перша амбітна програма щодо поточного ремонту доріг в Луганській області.

У 2017 році на Луганщині розпочинається реалізація програми щодо поточного та капітального ремонту доріг. На ці заходи з обласного бюджету було передбачено фінансування у сумі майже 250 мільйонів гривень, плюс із державного бюджету - 46 мільйонів гривень.

Для ремонту доріг було підготовлено 13 бригад, які мали ліквідовувати ямковість гарячим асфальтобетоном, та дев'ять бригад, які використовували струменевий метод. Було задіяно понад 90 одиниць дорожньо-будівельної техніки.

Утім, після виконання відповідних робіт були зафіксовані випадки неякісного виконання робіт по улаштуванню дорожного покриття або використання неякісних матеріалів при їх виконанні, що є свідченням порушення технологічних операцій. Це призвело до зміни технічних умов, якості та терміну експлуатації дорожного покриття згідно гарантійного строку. Так, наприклад, 06.10.2016 року між управлінням з виконання політики Лисичанської міської ради в галузі ЖКХ та КП "Лисичанський Шляхрембуд" було укладено договір підряд № 129 на капітальний ремонт дорожного покриття за адресою: м. Лисичанськ, вул. 9-го травня.

В період з 06.10. 2016 року по 20.12.2016 року за кошти міського бюджету було виконано роботи з капітального ремонту дорожного покриття, згідно ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 та ДК 021:2015 "452331-6", по вул. 9-го травня м. Лисичанськ, на загальну суму 1166432,53 грн. Згідно Акту №1 від 21.12.2016 року приймання виконаних будівельних робіт, було підтверджено факт виконаних робіт згідно технічних умов, діючих норм визначених у документації.

Примітно, що вже в березні 2017 року на ділянці капітально відремонтованої дороги по вул. 9-го травня м. Лисичанськ, були виявлені істотні недоліки виконаних робіт, а саме: вибоїни, просідання, дефекти дорожньої рубашки пов"язані з неякісним виконанням робіт.

Виявлені дефекти свідчили про те,що генеральним підрядником КП "Лисианський Шляхрембуд" було допущено невідповідність технологічним операціям та якість робіт не відповідала вимогам нормативних документів і робочих креслень, що призвело до руйнування конструкції і втрати несучої здатності,зниження надійності в процесі експлуатації і, як наслідок, неефективному використанню бюджетних коштів.

На жаль, це не єдиний випадок неефективного використання бюджетних коштів при проведенні ремонту дорожнього покриття в Луганській області.

Варто зазначити, що лише на початку жовтня 2016 року Служба автомобільних доріг в Луганській області оголосила тендери на проведення поточних середніх ремонтів автомобільних доріг загального користування державного значення, із загальною сумою закупівлі 122 млн. грн. Кінцевий термін подання тендерних пропозицій був визначений датою - 4 листопада 2016 року.

А вже 12 листопада 2016 співробітники ГУ НЦ в Луганській області повідомили про викриття факту розкрадання бюджетних коштів при здійсненні капітального будівництва автомобільної дороги по вулиці Бахмутськой міста Попасне на суму понад 1 мільйон гривень.

4 квітня 2017 року відбулася апаратна нарада в Луганській обласній військово-цивільній адміністрації, на якій голова ВЦА Гарбуз повідомив про те,що внаслідок економічної блокади постачання вугілля на Щастинську ТЕС буде забезпечуватися великовантажними автомобілями.

В ході реалізації цієї програми за офіційними даними було ліквідовано ямковості на площі 48453,2 кв. м., в т.ч. на дорогах державного значення - 46493,7 кв.м, територіального значення - 17496,41 кв.м. місцевого значення - 1959,5 кв. м. З початку року ліквідовано тріщин - 1187,6 погонних метрів.

Показово, що реалізація цієї програми жодним чином не вплинула на якість дорожнього покриття та стан доріг в Луганській області.

Звертаюся до Народних депутатів України з проханням створити депутатську комісію щодо перевірки якості проведеного у 2017 році ремонту по улаштуванню дорожного покриття та розслідування фактів використання неякісних матеріалів при їх виконанні. Всі попередні звернення, на жаль, залишилися без відповіді.

Виділення з державного і обласного бюджету 300 мільйонів гривень на проведення ямкового ремонту дорожнього покриття в Луганській області мають ознаки корупційного злочину.

Д. Снєгирьов, фото ілюстративне

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ