Notice: Undefined index: volyn in /home/galinfo/web/galinfo.com.ua/public_html/lib/custom/mo_news_func.php on line 97
Новини України: Деревяні трамваї в Києві або їзда на ковбасі
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Волинь

Дерев’яні трамваї в Києві або «їзда на ковбасі»

В післявоєнний час на вулицях Києва можна було побачити дерев’яні трамваї, МАН «Пульман». Пізніше Київський завод електротранспорту став випускати трамваї КТВ-55-2 з кабінами з обох боків вагону

Була така розвага як «їзда на ковбасі». Так називали зціпну балку, яка знаходилася позаду вагону. На римських трамваях МТВ-82 на задній стінці були сходи, яки вели на дах. За ці сходи як правило і трималися стоячи на «ковбасі». Така їзда звичайно небезпечна. Однак, відучити хлопчаків, студентів було неможливо. На підніжці трамваю висіло до 10 чоловік!

Леонід Васильєв у своїх спогадах писав: 

«…Стаття в газеті про київські трамваї «виштовхала» з куточків пам’яті київський тягни – штовхай, з дверям, яки не закривалися, і зовнішніми підніжками, на яких гронами висіли пасажири, які не помістилися всередині. Якщо на підніжці не залишалося місця – їздили на «ковбасі», на виступі ззаду вагону. В п’ятидесяті я їздив в інститут КАДІ (Київський автомобільно - дорожній інститут) (зараз – Національний транспортний університет) на вулиці Суворова 1 (зараз - Омеляновича-Павленка) трамваєм (здається №16) і сідав на нього на площі Сталіна (зараз – Європейська площа). Сказати «сідав» буде перебільшенням. Я на нього чіплявся і висів до повороту на вулицю Садову. Трамвай не проходив повз будівлі Верховної Ради України, а об’їздив цю ділянку по Садовій, далі по Інститутській й виїздив знову по Кріпосному перевулку на вулицю Кірова (зараз –Михайла Грушевського) біля Будинку Офіцерів. Так ось студенти КАДІ (і я в тому числі) відчіплялися на розі вулиці Садової, тому що руки втомлювалися висіти, і бігли до зупинки біля Будинку Офіцерів. Поки трамвай крутився по об’їзним вулицям й перевулкам ми встигали його перехопити знову при виїзді на вулицю Кірова (зараз – вулиця Михайла Грушевського). Іноді вдавалося піймати попередній вагон, чи вагон, що йшов в необхідному нам напрямку з боку Кловського узвозу…»

Трамвай був помічником не лише бравих студентів, але й київських вболівальників. Допомагав він болівальникам не один раз. З 1960 року шанувальники футболу раділи серії успіхів футбольної команди «Динамо» в чемпіонаті СРСР. Під час футбольних матчів на стадіоні Хрущова (зараз - Національний спортивний комплекс «Олімпійський») трамваї шли туди переповнені вболівальниками.

В Києві ще бігали трамваї, що складалися з двох вагончиків — КТМ-1 и КТП-1, виробництва Усть – Катаєвського машинобудівного заводу. В кожний такий вагон, розрахований на 120 осіб, набивалося під час проведення футбольних матчів в Києві до 500 ярих уболівальників!

Клуб корінного киянина

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ