Notice: Undefined index: volyn in /home/galinfo/web/galinfo.com.ua/public_html/lib/custom/mo_news_func.php on line 97
Новини Європи: У Чехії виявили причину зникнення неандертальців в Європі
Волинь

У Чехії виявили причину зникнення неандертальців в Європі

Вчені з Чехії та Австралії провели розкопки у печері Pod Hradem у Моравії, Чехія. Результати опублікував журнал «Journal of Human Evolution». У добре відомій антропологам і археологам печері у відкладеннях, яким від 28 тис. до 48 тис. років, дослідники виявили 20 тис. фрагментів кісток тварин і людських артефактів, – інформує Gazeta Wyborcza

Це ще більш цікаво тим, що, за сучасними уявленнями, наші предки гомосапієнс прибули до Європи близько 45 тис. років тому. Ці мисливці-збирачі, однак, натрапили на нашому континенті на неандертальців, які перекочували сюди набагато раніше.

Останні сліди неандертальців датуються 30 тис. років, що змушує вчених ламати голову над тим, що трапилося з нашими «двоюрідними братами». За однією з гіпотез, їх просто вижили. Єдине, що залишилося після неандертальців – це трохи кісток та кам’яних знарядь праці. І, звичайно, ДНК (близько 2%).

Чесько-австралійська команда дослідників виявила сліди, які можуть вказувати на зміну людського виду, що населяв давню Моравію. У найстаріших шарах осадових порід, вчені виявили інструменти, зроблені з каміння, що походить з району, що недалеко від печери Pod Hradem.

У свою чергу, у відкладах, яким 45-40 тисяч років, вони натрапили на кам’яні знаряддя праці, виготовлені з матеріалу, що були у радіусі 100-200 км від печери. Ця раптова мобільність людей, що жили Pod Hradem зацікавила дослідників.

У шарі відкладів, яким понад 40 тис. років, вчені також виявили кістяну кульку, яка, ймовірно, була колись частиною намиста. Як вони стверджують, це є найстарішим подібним артефактом у Центральній Європі.

«У нас є конкретні докази, що вказують на зміну у поведінці сучасних людей, їх мобільності і, можливо, навіть зміну виду, який населяв печеру», – каже доктор Дункан Райт, археолог з Австралійського національного університету в Канберрі.

Тепер дослідники хочуть за допомогою сучасної технології аналізу ДНК, дізнатися, що міститься у стародавніх відкладеннях. Якщо в генетичному матеріалі древніх людей збереглася інформація, дослідження дасть відповідь на питання, до якого виду належали жителі Pod Hradem.

Переклад з польської Оксани Вергелес, для ІА ZIK