У США набирає оберти кампанія зі знесення пам'ятників лідерам і солдатам рабовласницького Півдня. Фігуру генерала Лі було знято з постаменту в Новому Орлеані; намір перенести пам'ятник генералу в Шарлоттсвіллі (Вірджинія) спричинив зіткнення; монумент солдату армії Конфедерації скинутий в Даремі (Північна Кароліна); чотири пам'ятники конфедератам прибрала влада Балтимора — і це не повний список
Події висвітлюються світовими ЗМІ, і, мабуть, підживлять суперечки щодо пам'ятників Махатмі Ганді в Африці. Ідеолог ненасильницької боротьби за права людини, керівник руху за незалежність Індії відомий там як заклятий расист.
У 1891 році Ганді, молодий юрист з лондонською освітою, прибув до Південної Африки і зіткнувся з утисками індійців — білі вважали їх "майже неграми". Махатма провів у колонії 21 рік і весь цей час займався правозахистом в інтересах багатої, але дискримінованої індійської діаспори. У той же час Ганді з відразою ставився до корінних жителів континенту, підтримував їхню сегрегацію та додаткове оподаткування.
«Наше життя — це постійна боротьба з деградацією, нав'язаною нам європейцями, які хочуть принизити нас до рівня диких каффірів [каффір — образлива назва африканців типу "нігер"], чиїм єдиним заняттям є полювання, чия єдина мета — зібрати більше худоби для купівлі дружити і далі жити в ледацтві та наготі» — 1896
«Це була величезна несправедливість — намагатися віднести індійців до того ж класу, що й каффірів» — 1906
«Каффіри, як правило, нецивілізовані, — тим більше ув'язнені. Вони агресивні, дуже брудні і живуть майже як тварини» — 1907
«Деякі індійці заводять зв'язки з каффірськими жінками. Я гадаю, такі контакти дуже небезпечні, й ми повинні виключити їх взагалі» — 1910
Послідовники та біографи Ганді не заперечують його поглядів, але зазначають, що вони змінювалися з часом. Тим не менш, пам'ятник Махатмі в Йоханнезбурзі вже заливали фарбою, а викладачі університету в Аккрі (Гана) наполягли на переносі його статуї з кампусу.