Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Культура

Львівський органний зал запрошує на фортепіанний футуризм Лео Орнштейна

9 березня о 19:00 у Львівському органному залі відбудеться концерт «Фортепіанний футуризм. Лео Орнштейн». Захопливу музику Лео Орнштейна виконає піаніст Роман Рєпка. Про це повідомляє ЛМР.

Імʼя Лео Орнштейна українці відкривають для себе останні кілька років. Довгі десятиліття цей американський піаніст та композитор єврейського походження, який народився в місті Кременчуці на Полтавщині, був майже не відомий на землі своїх предків. А в США Орнштейна називали «найважливішою музичною фігурою американської сцени 1910-х».

Він був автором експериментальної «футуристичної музики» та одним із перших американських авангардистів на початку своєї карʼєри. І хоч пізніше Орнштейн відійшов від модернізму в бік пізнього романтизму, саме ранні твори викликають сьогодні захоплення та жагу відкривати імʼя відомого земляка наново.

Саме таку жагу прагне розділити зі слухачами відомий піаніст Роман Рєпка на концерті у Львівському органному залі 9 березня. Він виконає цикл ранніх фортепіанних творів Орнштейна: фортепіанну п’єсу «У китайському стилі», що демонструє зацікавленість композитора екзотизмом; цикл із шести коротких п’єс «Шість акварелей», створених під впливом імпресіоністичного мистецтва; «Трагічний прелюд», що є прикладом драматичного, експресіоністичного стилю композитора.

За словами музикознавиці Наталії Посікіри-Омельчук “фантазійний, яскравий, бурхливо-емоційний світ музики” Орнштейна не лишає байдужим. Сам піаніст Роман Рєпка називає Лео Орнштейна своїм “кармічним братом” і напрочуд тонко відчуває його композиторський стиль.

Зазначимо, що концерт 9 березня стане своєрідним продовженням «орнштейнівських» днів у Львові, організованих директорами Львівського органного залу Іваном Остаповичем та Тарасом Демком: у січні відбулася львівська премʼєра Концерту для фортепіано з оркестром Орнштейна, який у Львівському органному залі також виконав Роман Рєпка разом з Луганським філармонійним оркестром, а в Музеї Соломії Крушельницької у Львові піаніст на творчій зустрічі розповів про своє знайомство з творами великого американця, родом з України.

Львівський органний зал запрошує поринути в світ фортепіанного футуризму Лео Орнштейна і відкрити нові сторінки музичної історії митців з України.

Квитки на подію можна придбати на сайті kontramarka.ua або у касі Органного залу за адресою вул. С. Бандери, 8.

Докладніше про всі події можна дізнатися на сайті Органного залу, а також на сторінках у Facebook та Instagram.

Довідка

Лео Орнштейн (також відомий як Лео Орнстайн, при народженні Юда-Лейб (Лев Абрамович) Горнштейн) народився в 1893 році в Кременчуці на Полтавщині, в родині юдейського кантора, мав ще трьох братів та трьох сестер. З раннього дитинства Лео проявляв екстраординарні музичні здібності, тому розпочав ґрунтовну музичну освіту досить рано. У 1906 році родина Горнштейнів була змушена емігрувати у США, рятуючись від єврейських погромів. Там юний піаніст отримав стипендію на навчання в Інституті музичного мистецтва – попередника знаменитої Джульярдської школи. Його викладачкою з фортепіано була Берта Фейринґ Теппер – одна з найкращих викладачок того часу. Він взяв псевдонім Лео Онштейн та з успіхом вступав у Штатах. Паралельно з виконавською карʼєрою почав писати власну музику. Він був експериментатором т новатором, одним з перших в США почав грати атональну музику, незалежно від європейських колег зацікавився футуризмом. Орнштейн використав тонові кластери і нерозвʼязані дисонанси, чим шокував публіку та викликав шквал критики. Пізніше через Орнштейн відійшов від модернізму та у своїй творчості звернувся до імпресіонізму та пізнього романтизму. Проте свій слід в історії американської музики він залишив саме цим, раннім етапом творчості. Відійшовши від виконавства Орнштейн викладав та писав музику до поважного віку. Помер у 2002 році в США.

Роман Рєпка – піаніст, лауреат національного та дипломант міжнародного конкурсів, викладач. Випускник Національної музичної академії (клас професора Козлова В.О). Виконавську та викладацьку діяльність поєднує з просвітницькою.

Останнім часом основу репертуару піаніста складають маловиконувані або забуті шедеври української та європейської музики. Здійснив українські прем'єри творів Карла Черні, Стефана Геллера, Хоакіна Родріго, Майкла Наймана та ін.

У 2011 повернув на українську сцену шедевр української музики – Концерт для фортепіано з оркестром Левка Ревуцького в першій авторській редакції, партитуру, яка багато десятиліть поспіль вважалась втраченою.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ

Повідомити автору про помилку:

Адреса сторінки з помилкою:

Текст з помилкою:

Коментар :