Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Війна з Росією

Росія втратила 90% європейського ринку нафти ще до введення санкцій - Bloomberg

До набуття чинності ембарго ЄС, що починає діяти 5 грудня залишилося два тижні, а РФ вже втратила понад 90% свого ринку в північних країнах блоку, які раніше були основою поставок з балтійських і арктичних терміналів.

Про це пише Економічна правда з посиланням на видання Bloomberg.

За даними агентства, за 4 тижні до 18 листопада Росія відвантажувала всього 95 тисяч барелів на день у Роттердам. Це єдиний європейський напрямок морських перевезень, що залишився, за межами Середземноморсько-Чорноморського басейну.

Водночас на початку лютого - до вторгнення РФ в Україну - в порти регіону відвантажувались більш ніж 1,2 млн барелів на день. При цьому такі держави, як Литва, Франція та Німеччина, припинили імпорт кілька місяців тому, а Польща наслідувала їхній приклад у вересні.

"Три чверті нафти, завантаженої в балтійських портах Росії, зараз прямує до Азії, причому індійські нафтопереробники скуповують барелі, щоб скористатися пільговим періодом, запропонованим США і Великої Британії, який, як очікується, буде прийнятий ЄС. Це звільнить від санкцій вантажі, які будуть завантажені до того, як заборона набере чинності 5 грудня, за умови, що вони будуть доставлені до 19 січня", - нагадує агентство.

Очікується, що країни "Великої сімки" вже в середу оголосять про рівень граничної ціни на російську нафту. Вантажі, придбані за цінами вище цього рівня, втратять доступ до європейських і британських суден, страхових та інших послуг.

Загальний обсяг поставок з Росії впав до дев'яти тижневого мінімуму в 2,67 млн барелів на добу за сім днів до 18 листопада, тоді як менш волатильний чотиритижневий середній показник також знизився, хоча він залишався вище 3 млн барелів на добу протягом шостого тижня, зафіксував Bloomberg.

Тривале зниження призвело до того, що тижневі доходи Кремля від торгівлі нафтою впали до найнижчого рівня з початку січня. Обсяг нафти на суднах, що прямують до Китаю, Індії та Туреччини - трьох країн, які стали найбільшими покупцями переміщених російських поставок, а також обсяги на суднах, які ще не показали кінцевого пункту призначення, зросли до рекордних 2,45 млн барелів на добу за чотири тижні до 18 листопада.

"Танкери, що перевозять російську нафту, стають дедалі більш "втаємниченими" щодо своїх кінцевих пунктів призначення. Спостерігається різке збільшення кількості суден, які виходять з Балтики і вказують своїм наступним пунктом призначення Порт-Саїд або Суецький канал. Ймовірно, більшість з цих суден почнуть подавати сигнали в бік індійських портів, як тільки пройдуть через канал", - резюмує Bloomberg.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ