Аромати — невидима частина наших образів. З перших нот вони можуть багато чого сказати про те, який у нас характер і світосприйняття. Саме тому майже всі прагнуть знайти щось своє, незвичайне, несхоже на аромати, якими користуються подруги або колеги.
Для таких людей створена нішева парфумерія — повна протилежність масової індустрії ароматів. Такі композиції знаходять шанувальників, як правило, у вузькому колі поціновувачів. Причина — у незвичайних поєднаннях нот, які нерідко звучать сміливо або навіть провокаційно.
Як створюють нішеві парфуми?
Нішеві аромати належать до категорії «мистецтво заради мистецтва»: створюючи їх, парфумери рідко замислюються про смаки та уподобання найширшої аудиторії. Для творців ароматів у «ніші» панує справжній політ фантазії. Загальноприйнятих правил тут не дотримуються. Тому багато нішевих ароматів ламають стереотипи про парфуми. Вони виходять неоднозначними: хтось закохується в результат експериментів, а хтось, навпаки, зовсім не розуміє, як можна «носити» подібні композиції, і вважає за краще користуватися популярними парфумами.
Нішеві, люксові й масові аромати: у чому відмінність?
Донедавна аромати ділили на масові й люксові.
- Перші відрізняються тим, що їх випускають великим тиражем, вони доступні в плані ціни, а сама їхня формула ґрунтується на трендах, орієнтована на смаки широкої аудиторії.
- Люкс — це аромати рангом вище: рідкісні інгредієнти й ексклюзивна упаковка роблять їх дорожчими, однак за «змістом» вони все одно розраховані на більшість і в продажу представлені широко.
З нішевими ароматами все інакше. Їх можна знайти далеко не скрізь, тираж обмежений. Стереотипні фруктово-квіткові композиції для дівчат та одеколони для чоловіків у «ніші» не зустрічаються. Це аромати на любителя, але шанувальників у них чимало.
Чим відрізняється селективна парфумерія від нішевої?
Багато хто вважає, що селективні та нішеві парфуми — це одне й те саме, але якщо розібратися, то різниця між ними велика:
- творці нішевих ароматів йдуть всупереч уподобанням більшості. Розробляючи нові композиції, вони не розраховують на те, що новинка припаде до смаку 8 з 10 людей. Аромати виходять незвичайними й кидають виклик усьому звичному;
- селективні аромати — це підвид нішевої парфумерії. Назва говорить сама за себе: «sélectif» французькою мовою означає «особливий». Це аромати, які парфумери буквально збирають по нотах, прагнучи створити справжній шедевр — унікальний, вишуканий, багатогранний.
Нішевий аромат покликаний дивувати якістю, тонким сприйняттям світу запахів. Як правило, за селективними брендами стоїть парфумер з ім’ям, який випускає свої творіння в дуже невеликій кількості, ще меншій, ніж у випадку з більшістю нішевих ароматів.