На вихідних, 25 і 26 березня, Львівська філармонія презентує один зі своїх наймасштабніших проектів: «Страсті за Матвієм» Йоганна Себастьяна Баха. У концерті візьмуть участь два хори, оркестр, а також солісти з України, Польщі та Німеччини. Після прем’єри у Львові на проект чекають сцени закордоном – спочатку він поїде до Любліна. Райнгард Зеєгафер, який раніше вже ставив «Страсті за Матвієм» у Німеччині, приїде диригувати цей концерт до нашого міста. Про це повідомила прес-служба Львівської міської ради.
Директор Академічного симфонічного молодіжного оркестру INSO-Львів Тетяна Приліпко розповіла, що у своєму творі Бах зобразив останні хвилини життя Христа. «Він об’єднав у ньому три компоненти: оркестри, хори і солістів. Один з солістів розповідає про життя і страждання Христа. Хор символізує людей в церкві, між якими йде діалог». Директор оркестру погодилася зі словами німецького диригента Райнгарда Зеєгафера, що ми маємо стати на коліна і вклонитися величі композитора, який створив цей твір понад 300 років тому і цікавість до нього не зникає.
Один з ініціаторів проекту, композитор Дмитро Кацал розповів про підготовку до концерту, задум якого виношує вже чотири року: «Оркестр – це професійна, вишколена «машина», котра спроможна осягнути матеріал дуже швидко, програму за програмою – в контексті INSO ледь не щотижня. Для хору все трохи по-іншому. Є не менш рішучі наміри, проте презентувати нову програму виходить раз на місяць. До цього концерту довелося готуватися набагато довше. Професійна підготовка може тривати до пів року, для оркестру – два тижні. Але емоційно готуємося набагато довше, ростемо».
За словами Дмитра Кацала, «Страсті за Матвієм» вже презентували на київській сцені у виконанні Національного симфонічного оркестром. «Це було феноменальне виконання і дуже цікаве бачення, – зазначив композитор. – Але мене цікавить автентизм. Хто може краще диригувати такий твір, ніж людина, яка спеціально до цього готувалась? І хто може краще виконати його, як не оркестр, якому цілком довіряє ця людина?.. Музиканти складнощів не лякаються. Німецька мова – дуже добре. Дві з половиною години музики – прекрасно. Якщо ми збираємося на рівні мрій, то результат буде гідний», – зазначив композитор.