В Україні завершив роботу освітній проєкт ʺРадянське минуле: (пере)осмислення історіїʺ, який проходив у 2019-2020 роках. Про це повідомили у пресслужбі МОН.
Він був спрямований на учнів середньої і старшої школи, вчителів історії та суспільних дисциплін. У ньому взяли участь близько двох тисяч українців.
Над цим проєктом спільно працювали Всеукраїнська асоціація вчителів ʺНова Добаʺ та міжнародна освітня організація DVV International за сприяння Міністерства освіти та науки України. Фінансову підтримку проєкту надало Міністерство закордонних справ Німеччини.
У межах проєкту було проведено конкурс для шкільної молоді. Учні середньої і старшої школи об’єднувалися в дослідницькі команди під керівництвом вчителів-консультантів для проведення локальних досліджень українського радянського минулого.
Кожна команда подавала на конкурс свою роботу в довільному форматі. З-поміж 290 поданих робіт журі конкурсу, що складалося із провідних українських істориків і педагогів, відзначило 36 подань. Усі роботи доступні онлайн за покликанням.
Крім того, команда проєкту провела для вчителів історії низку семінарів, присвячених проблемі радянського минулого та його репрезентації в сучасній українській шкільній історичній освіті. Залучаючи професійних істориків до організації цих заходів, фахівцям вдалося створити неформальну мережу обміну досвідом між академічною історією та шкільною освітою.
За підсумками проєкту, спільно із Кафедрою історії Національного університету ʺКиєво-Могилянська академіяʺ, було створено посібник для вчителів ʺЯк працювати з радянським минулим на уроках історіїʺ. Посібник – у відкритому доступі за покликанням.
Особливістю цього посібника є те, що в ньому використовуються цитати, витримки з конкурсних робіт та польовий матеріал, зібраний учасниками конкурсу – учнями та вчителями.
Посібник дає змогу не лише подивитися на радянський період історії України з перспективи мікроісторії, історії повсякдення та соціальної історії, а також відсилає до багатої критичної літератури українською мовою.