Як повідомили у прес-службі глави держави, в Офісі Президента України відкрилася виставка ʺІкони на ящиках з-під набоївʺ.
На ній представлено не тільки образи, написані на ящиках з-під зброї, привезених із зони проведення ООС, а й фотографії, що репрезентують діяльність Першого добровольчого мобільного шпиталю імені Миколи Пирогова.
Анна Коваленко, заступник керівника Офісу Президента України, відзначила важливість підтримки Першого медичного шпиталю, який рятує життя українських військових у Донецькій та Луганській областях.
ʺЗа роки війни добровольці надали кваліфіковану медичну допомогу десяткам тисяч військовослужбовців. Коли цивільні медики з власної ініціативи працюють у зоні ООС, координують свої дії з Міністерством оборони та Генеральним штабом ЗСУ, це – історія про взаємодію та цінність людського життя. Це – про хист до самоорганізації та бажання допомогти у надзвичайних ситуаціях. Відданість учасників цього проекту вражає й заслуговує на неабияку повагуʺ, – сказала вона.
ʺІкони на ящиках з-під набоївʺ – мистецький проект київських художників Софії Атлантової та Олександра Клименка, що має на меті підтримати діяльність Першого добровольчого мобільного шпиталю імені Миколи Пирогова.
Олександр Клименко зазначив, що проект було презентовано у 2015 році на території Софії Київської. Відтоді ікони, написані на ящиках з-під набоїв із зони бойових дій, експонувалася у 40 містах світу на понад 60 локаціях, зокрема у Вашингтоні, Берліні, Варшаві, Відні та на Сицилії, а також на XXV Економічному форумі у Криниці та 8-му Київському безпековому форумі.
ʺТепер проект приїхав до Офісу Президента, і для нас велика честь, що запросили сюдиʺ, – сказав художник.
Він пояснив, що головною ідеєю проекту є перетворення смерті, символом якої є ящик з-під зброї, на життя, яке символізує ікона.
ʺЦе спроба показати миролюбність українців, які навіть в умовах війни намагаються перетворити зброю на щось іншеʺ, – наголосив один із авторів.
За словами Олександра Клименка, у цьому випадку ікона виступає не релігійним, а історичним та культурологічним феноменом. Таким чином у проекті поєднуються начебто несумісні речі: атрибути сучасної війни та давня мистецька мова, що сягає своїми витоками часів Київської Русі.
ʺІкона стає зрозумілою як мистецький артефакт, який об’єднує українців з різними країнами, з різними континентамиʺ, – наголосив Олександр Клименко.
Співтворцями виставки виступили волонтери та військові, які привозили з фронту ящики з-під зброї.
ʺЦе також є арт-терапією для тих людей, які воюютьʺ, – зазначив художник.