Чи стикались Ви з тим, що працівник музею чи куратор виставки робив зауваження, коли Ви у темному приміщенні намагались сфотографувати зі спалахом картину. Якщо так, то ця інформація точно для Вас.
Гал-інфо вирішило з’ясувати, обґрунтована чи безпідставна заборона лунає на адресу відвідувачів виставок, коли ті спрямовують камери у напрямку художніх експонатів. Для цього ми поспілкувались із завідувачем реставраційної майстерні темперного живопису Національного музею у Львові ім. А. Шептицького Любомиром Магінським.
Чоловік неодноразово досліджував та реставрував мистецькі твори, тому точно знає, чи можливо зіпсувати ікону світлом від спалаху.
«Безумовно, що світло від спалаху фотокамери чи звичайного смартфона негативно впливає на картини. Навіть пряме сонячне світло пошкоджує твори мистецтва. Звісно ж, що відразу візуально цього не буде помітно. Але вже давно науково доведено, що пігмент випалюється і з часом, десь через років 10-20, твір починає втрачати колір.
Унаслідок цього, наприклад, ікона тьмянішає, ніби покривається сірою плівкою. У зв’язку з цим, категорично не можна фотографувати зі спалахом картини. До того ж варто максимально обмежити попадання прямих сонячних променів.
Не дарма картини потребують навіть особливих умов зберігання. Наприклад, у фондах підтримується відповідна температура і вологість для збереження творів. Бо в іншому випадку все зіпсується», - розповів Любомир Магінський.