Сьогодні, 11 червня, християни східного обряду вшановують Святу Трійцю. У Національному музеї імені митрополита Андрея Шептицького, що у центрі Львова, зберігається велика кількість ікон Старозавітної Трійці.
Зображення Трійці можна побачити на найдавніших українських іконах, які походять ще з початку ХVІ ст. Це і великі храмові ікони, й малі празникові. У давній візантійській традиції Бога-Отця не зображали, адже Бога ніхто не бачив. Натомість зображали лише Ісуса Христа, як оплочене Слово. Святого Духа зображали у вигляді голуба.
Вказівкою на триєдність Бога вважають Пролог Євангелія від Івана:
«На початку було Слово, а Слово в Бога було, і Бог було Слово.» (Ів. 1:1)
«Слово сталося тілом, і перебувало між нами, повне благодаті та правди, і ми бачили славу Його, славу як Однородженого від Отця.» (Ів. 1:14)
На іконах Святої Трійці зображали трьох ангелів, які і символізували Бога-Отця, Бога-Сина і Бога-Духа Святого – Старозавітна Трійця. Часто були показані між ангелами Авраам і Сара. Згідно з біблійною розповіддю, у господу Авраама та Сари приходять троє подорожніх. Відомо, що Авраам та Сара були бездітними, але Авраамові було обіцяно, що він стане батьком багатьох, і цілий народ від нього вийде. Однак це подружжя вже було у поважному віці, а тому не сподівалося мати дітей.
Коли Авраам побачив гостей, то звелів приготувати належне частування, хоч він і не знав, хто прийшов у його дім. Відтак, швидко закололи ягня, Сара спекла три хліби.
Бачимо на іконах, що завжди на столі перед ангелами є три хлібини. Часто можна побачити багаті частування. Ці три ангели сидять за столом із благословляючими жестами. Переважно вважається, що центральний ангел – це Ісус Христос. Цікавий момент, ангели сказали, що за рік вони повернуться, і Сара народить дитину. Вона не повірила і засміялася. Один із них запитав, чому вона сміється. І Сара засоромилась. Тому часто Сару показують на іконах, як вона ховається за дверми.
На сьогодні Національний музей у Львові налічує понад 140 тис. експонатів.