Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Економіка  |  Політика  |  Cуспільство

У Львові презентували дослідження, як правильно надавати державну допомогу

Дослідження мало на меті перевірити державні ресурси на предмет наявності чи відстуності державної допомоги при підтримці суб’єктів господарювання. Також спікери розповіли правильність надання та отримання держдомопоги за правилами Угоди про Асоціацію.

«Як виявляється, українці мало що знають про Угоду про Асоціацію з ЄС. Якщо спитати когось, то типова відповідь – безвіз. Але це документ на понад 1000 сторінок, там є 42 протоколи, купа додатків. Там речі, які не просто задекларовані, їх ще треба виконувати», - розповів Олександр Софій, керівник аналітичної групи ГО «Європейський вибір».

Угода про Асоціацію наклала зобов’язання щодо необхідних реформ в Україні. Зокрема, щодо адаптації норм надання державної допомоги до європейський стандартів. Як наслідок, був прийняти закон «Про державну допомогу суб’єктам господарювання», що дав повноваження Антимонопольному комітету впливати на процес надання державної допомоги.

Олександр Софій пояснює, що АМКУ має приймати рішення, законно чи незаконно була надана державна допомога.

«Адже чиновнику потрібно потім надавати дані в АМКУ про надання такої-то державної допомоги. Ми розробили методику, як чиновнику оцінювати це потім, коли АМКУ буде вирішувати, законно чи незаконно. Але так завтра би Антимонопольний комітет був завалений заявам з проханням визначити правильні або неправильність допомоги. Тому АМКУ проводить роз’яснювальну роботу з органами влади та чиновниками, вирішує все місцях. Ми теж поставили собі за мету в рамках дослідження напрацювати методику та дати її чиновникам або тим, хто відповідає за держкошти».

Результатом дослідження державної підтримки на обласному рівні на предмет державної допомоги була здійснена інвентаризація цих ресурсів за 3-ма категоріями.

а) Фінансові ресурси, передбачені в державному бюджеті для центральних органів виконавчої влади, які залучаються до потреб області.

б) Ресурси обласних цільових програм, на підставі яких суб’єктам господарювання надається державна допомога

в) Ресурси обласного бюджету, які надаються суб’єктам господарювання як індивідуальна державна допомога (поза межами обласних програм)

У подальшому кожна із вищеозначених категорій державної підтримки аналізувалась на 4-ма критеріями:

1.Дія Закону України «Про державну допомогу суб’єктам господарювання» - поширюється чи не поширюється його дія на конкретну категорію державної підтримки.

2.Незначна ДД – державна допомога одному СГ, сукупний розмір якої незалежно від її форми та джерел не перевищує за будь-який трирічний період суму, еквівалентну 200 тисячам євро.

3.Чинна ДД – програма ДД чи індивідуальна ДД, яка існувала на день набрання чинності Законом (до 02.08.2017), а в подальшому (після 02.08.2017) – зміни до якої не передбачали збільшення фінансування більш як на 20% її бюджету.

4.Нова ДД – будь-яка інша державна підтримка СГ, що не підпадає під дію 3-х вищеозначених критеріїв.  

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ