На кафедрі реставрації архітектурної і мистецької спадщини Інституту архітектури Національного університету «Львівська політехніка» завершили роботу над фігурами двох поклінних ангелів зі сходів костелу святого Антонія з Падуї у Львові XVII ст. Про це сьогодні, 27 червня, в коментарі Гал-інфо розповів кандидат історичних наук, асистент кафедри реставрації архітектурної і мистецької спадщини Інституту архітектури Національного університету «Львівська політехніка» Віктор Мельник.
Фігури двох поклінних ангелів були розміщені по обидва боки від центральної скульптури Непорочного Зачаття Діви Марії на сходах римо-католицького храму святого Антонія Падуанського (вул. Личаківській, 49а у Львові), який є пам'яткою барокової архітектури.
За його словами, скульптури привезли на реставрацію у дуже жахливому стані.
«Скульптури ангелів не мали рук, не мали голів, не мали крил. Були сильно понищені радянською владою, яка їх скинула зі сходів. Шансів на їх відновлення та повернення при тій владі взагалі не було. Відновлення стало можливим завдяки співпраці кафедри із релігійною громадою. Над скульптурами працювали два студенти протягом двох років. Вони практично зробили відновлення втрачених елементів та розчистили скульптури», - розповів Віктор Мельник.
Наразі невідомо, хто був автором цих скульптур. Припускають, що це Себастьян Фесінґер, який був автором скульптури Матері Божої Непорочного Зачаття.
У 1755 році перед костелом святого Антонія збудовано сходи та встановлено скульптуру Непорочного Зачаття Діви Марії. По два боки від неї розташовано фігури двох поклінних ангелів.
За композицією ці ангели належать до окремого різновиду виконання скульптури, а саме путто – образу маленького хлопчика з крилами, що символізує передвісника земного або ангельського духу.
Фігура Непорочного Зачаття Діви Марії вистояла Першу та Другу світові війни і збереглася на тому ж місці до нашого часу. А от фігури ангелів були скинені з балюстради та страшенно пошкоджені радянською владою. Це сталося 12 жовтня 1964 року, під час чергової антирелігійної акції.
Однак вцілілі частини скульптур перенесли на подвір’я храму, за апсидою. Це певною мірою і врятувало їх від цілковитого знищення та історичного забуття.