Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Економіка

З лютого «Аеросвіт» і «Міжнародні авіалінії України» можуть припинити авіаперельоти

Найбільші українські авіакомпанії «Аеросвіт» і «Міжнародні авіалінії України» (МАУ) заявили про можливе припинення польотів на всіх напрямках з 1 лютого. Про це «Гал-info» повідомили в прес-центрах авіакомпаній, посилаючись на спільну заяву генерального директор «Аеросвіту» Арона Майберга та президента МАУ Юрія Мірошникова, оприлюднену за результатами наради з постачальниками авіапального в Міністерстві транспорту і зв’язку. За словами керівників авіакомпаній причиною можливого припинення польотів є підвищення цін на пальне постачальниками на 20%.
 За даними авіакомпаній, середньозважена світова ціна на авіапальне на лютий становить 560-570 доларів за тонну. Проте основні постачальники авіаційного пального для авіакомпаній МАУ і «Аеросвіт» – компанії ТзОВ «КРЕБО» (ЗАТ «Укртатнафта») та «ЛУК-Авіа Ойл» (ПІІ «ЛУКОЙЛ Україна») – планують продавати своє пальне на 20% дорожче.
«Станом на сьогодні у нас немає контракту з паливними компаніями, а укладений раніше закінчується наприкінці цього місяця. Нарада в Міністерстві транспорту і зв’язку між авіакомпаніями і постачальниками палива не призвела ні до яких домовленостей – ціни як і раніше збираються підвищувати», - цитує слова гендиректора «Аероcвіту» Аарона Майберга прес-служба «Аеросвіту».
Як каже Майберг, не виключено що в зв’язку з проблемою що виникла, авіарейси будуть зупинені. Так само не виключає зупинки авіа перельотів і президент «МАУ» Юрій Мірошников, за словами якого авіакомпанії не зможуть купувати пальне за заявленою постачальниками ціною, оскільки це призведе до багатомільйонних збитків (за підрахунками «МАУ», в 2007 році компанія може втратити більш ніж 35 млн грн).
«Якщо не втрутиться уряд, цілком можливо, що абсолютно всі авіарейси нашої компанії будуть зупинені – як внутрішні, так і міжнародні. Ми («Аеросвіт» і «МАУ») поставили умову, щоб ціна базувалася на формулі світової ціни на авіапаливо, яка діяла до 25 листопада 2006 року і становила 560-570 доларів за тонну. Натомість постачальники – «Кребоавіасервіс» і «Лукавіаойл» з листопада підвищили ціни на 15-20% вище від ринкових, більше того, а з лютого почали вимагати сплати ПДВ. Тобто ще 20%, це загалом на 40% підвищення ціни, а згідно із законодавством, на міжнародних рейсах ціна пального має нульову ставку ПДВ на відміну від внутрішніх», -- цитує прес-служба авіакомпанії «Міжнародні авіалінії України» слова голови компанії Юрія Мірошникова.
Втрати «МАУ» в разі ухвалення ціни постачальників становитимуть близько 70 млн. грн., втрати «Аеросвіту» на 50% більш ніж у «МАУ». За даними авіакомпаній, вони закуповують близько 60% авіа палива в «Борисполі», оскільки цей аеропорт для них базовий, решту пального закуповують у зарубіжних країнах. За даними авіакомпаній, на сьогодні воно дешевше за кордоном. Щодо квитків, то як говорять в компаніях питання підвищення цін на квитки поки що не піднімається, оскільки тоді вони стануть неконкурентоспроможними.
Водночас постачальники палива заяви авіаперевізників не коментують. Як зазначили «Гал-info» в прес-службі «ЛУК-Авіа Ойл» такою є корпоративна політика, тому коментувати ситуацію ми відмовляємося. 
КРЕБО і «ЛУК-Авіа Ойл» є фактично монополістами по заправці літаків в Україні. «МАУ» закуповує в Україні в місяць від 3 до 5 тис тонн палива, а «Аеросвіт» – від 6 до 10 тис тонн. авіа пального. Акціонерами «МАУ» є Фонд державного майна України (61,6%), Austrian Airlines (22.5%), Aer Cap (6%) та Європейський банк реконструкції та розвитку (ЄБРР) ( 9.9%). Власниками „Аеропорту „Львів” є МАУ.
Повітряний флот «Аеросвіту» складається з десяти літаків: Боїнг 737-200, два Боїнги 737-300,  три Боїнги 737-400, два Боїнги 737-500 та два Боїнги 767-300ER, аерофлот «МАУ» 13 літаків Боїнг-737.
Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ