13 листопада о 17.00 у Львівському палаці мистецтв відбудеться відкриття виставки живопису Владислава Шерешевського «Картіни маслом». Виставка працюватиме до 29 листопада.
«В живописі, що має підпис Шерешевського, завжди є місце для підміни, виверту, імплантованої цитати, симуляції, сміховинної плутанини. Тільки на його картині можуть бути поєднанні в єдине стильове ціле Репін і Ван Гог, Едуард Мане і Клод Моне, голандський натюрморт і розбурхане море епохи романтизму.
Владислав – майстер гротеску, смішного, в`їдливого. Його гротеск несе в собі сучасний міський фольклор, політичну злобу дня, пістрявий карнавал студентського гуртожитку. Художник вміє весело перетрусити все те, що називається загальнокультурними надбаннями. У нього вони проходять загальну перевірку на здоровий глузд і життєздатність. Дивлячись на подібний опус, чомусь розумієш, що світ вцілів, бо сміявся.
Щоб розуміти і цінувати живопис Шерешевського, феномен його творчості, треба бути не поверхово обізнаним в історії культури. Треба мати навіть не одну, а кілька вищих освіт, аби бути позбавленим догматичної точки зору на багато речей. Треба мати, крім почуття гумору, ще й унікальний слух, аби відразу вловити в назві твору містифікацію, дотеп, змінений акцент, виклик. Серед розмаїття історичних осіб і подій, що зображені на картинах Шерешевського, можна відзначити особливі його роботи. Наприклад, картина “Про Мінь” - це портрет Мао, як промінь сонця китайської династії. Він зображений на тлі українського прапору, може як інфернальна підсвідома мрія про велич об`єднаної України на китайський зразок. Може це сублімація про те, щоб знайшовся свій Великий Кормчий для України.
А картина “Супчик”, де зображений Енді наш Уорхол! Лідер поп-арту тут виглядає як схований Джин в банці супу “Кембел”. Мабуть контемпорарі - арт уже було, а Шерешевського ще не було. Тому що наш художник зробив крок ще далі, минув цей ганебний етап. Шерешевський в живопису професіонал, а зараз час професіоналів», – каже художник Дмитро Корсунь.