Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Культура

Чотири премʼєри в Органному залі для фортепіано в чотири руки

У суботу, 9 липня, у Львівському органному залі відбудеться унікальний концерт:

Dovhan&Zubko Piano Duo – фортепіанний дует Петра Довганя та Наталі Зубко виконає програму “Танці народів світу”, де прозвучать одразу чотири українські премʼєри!

Фото надані Петром Довганем та Наталею Зубко.

Фортепіанний дует в чотири руки – доволі рідкісний вид ансамблю, який вимагає від виконавців цілковитої гармонії та злагодженості. Саме цим вирізняється дует піаністів Наталі Зубко та Петра Довганя. Dovhan&Zubko Piano Duo дебютував у лютому 2017 року. За ці роки вже встиг заявити про себе на багатьох фестивалях, підкорити любителів класичної музики не лише Львова, але й інших міст України. У 2020 році дует отримав Гран-прі Міжнародного фестивалю “Soul”.

У Львівському органному залі дует презентує нову програму – “Танці народів світу”, де особливе місце займатиме українська музика.

Фото надані Петром Довганем та Наталею Зубко.

Вперше в чотириручному варіанті прозвучать дві “Чабарашки” Станіслава Людкевича.

Чабарашка – це народний танець, різновид коломийки, розповідає Наталя Зубко. Але якщо коломийки були популярними серед гуцулів, то чабарашки створювалися подолянами. Обидва жанри поєднують в собі танець, спів та жарт. 

На сьогодні відомою є лише “Чабарашка” Станіслава Людкевича, написана для скрипки і фортепіано. Але подружжю піаністів вдалося віднайти в архівах музею композитора рукописи ще двох творів цього жанру для фортепіано в чотири руки. 

Перша Чабарашка вражає своєю масштабністю та театралізованістю. Не дарма композитор створив із цієї п'єси також варіант для мішаного хору і симфонічного оркестру.

"Це міні-опера, твір написаний у формі варіацій. Частини змінюються по настрою, тональностях, характеру, достатньо контрастні і вибудовані драматургічно. Цей цикл надзвичайно високої художньої цінності, як і вся музика Людкевича", – каже Наталя Зубко. 

Чабарашка №2 є авторською транскрипцією скрипкового твору, котра, за словами виконавців, дещо відрізняється від скрипкової версії гармонією, мелодичною лінією і, навіть, кількістю тактів. В рукописі Станіслава Людкевича було багато порожніх тактів, які Петро Довгань, опираючись на стиль письма композитора, майстерно заповнив.

Ще однією всеукраїнською прем'єрою стане виконання "Карпатської пісні" Золтана Алмаші для фортепіанного дуету.

“Я звернулася до Золтана із запитанням, чи міг би він щось написати для нашого дуету. Композитор відповів, що має твір для двох фортепіано і може зробити його чотириручний варіант. Запитав коли у нас планується виступ, і вже за три дні надіслав версію для фортепіано в чотири руки”, – розповіла Наталя Зубко.

За словами піаністки, “Карпатська пісня”, попри свою назву, має багато танцювальних елементів. “Мені вона за своєю будовою нагадує рапсодії Ференца Ліста, де розспівний вступ-дума переростає в жвавий енергійний танець”, – каже піаністка.

Четверта прем'єра цього вечора – твір французької композиторки Мел Боні “Сюїта у формі вальсів”. “Ця музика сповнена мелодійністю, витонченою чуттєвістю та неповторним французьким шармом”, – зазначає Петро Довгань.

Мел Боні (справжнє ім'я Мелані Елен Боні) була однією з небагатьох професійних жінок-композиторок кінця ХІХ століття. В силу суспільних упереджень була вимушена писати і публікувати свої твори під чоловічим псевдонімом. Недивлячись на те, що Мел Боні є авторкою понад 300 творів, в Україні, та, зокрема, у Львові, її ім'я, як і її творчий доробок, є практично не відомі. Тож не дивно, що Сюїта оп. 35-39 для фортепіано в чотири руки буде вперше презентована львів'янам.

Фото надані Петром Довганем та Наталею Зубко.

Петро Довгань та Наталя Зубко завжди намагаються дивувати публіку неординарними програмами і з особливим трепетом ставляться до української музики.

“Наразі у нашому репертуарі зібрані всі твори українських композиторів для фортепіано в чотири руки”, – каже Петро Довгань. 

Дует активно співпрацює із сучасними композиторами, замовляє у них твори для фортепіаннного дуету в чотири руки. “У нас є творча співпраця з вихідцем з України, композитором Андрієм Легким, який багато років мешкає у США. Він зараз дописує твір для нашого дуету”, – ділиться планами Петро Довгань, наголошуючи, що мета дуету – розширити український репертуар для фортепіано в чотири руки.

Дует Довгань-Зубко багато концертує останнім часом, зокрема, виконали концерт, присвячений Міжнародному дню музики біля свого будинку – Садиби музикантів на старому березі Полтви, як вони її називають, а також дають благодійні концерти, кошти зібрані на них ідуть на допомогу ЗСУ.

“Перші місяці війні були тривожні, – зізнається Петро Довгань, – але зараз ми вже звиклися до звуків сирен та намагаємося жити і працювати “в штатному режимі”.

“Мені вдалося самостійно пройти шлях від заціпеніння до віри і творення, – розповіла Наталя Зубко. – Замість того, щоб боятися, потрібно відчути вдячність за те, що в нас тут відносно спокійно, подякувати, що ми на рідній землі, в рідному домі, нам не потрібно, завдяки нашій армії, нікуди виїжджати. Відчуваємо вдячність і силу для творення на благо нашої країни і наших людей”.

Діана Коломоєць

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ