Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн

Дороги до Європи

З середини червня у Львові активно почали перекривати вулиці, латати дорожнє покриття, переукладати бруківку. У міської влади плани ремонту доріг на цей рік як ніколи масштабні. Як сказав „Гал-info” начальник міського управління капітального будівництва Богдан Коваль, лише його управлінню на різноманітні проекти з будівництва, капремонту та проектування міських доріг виділили 60 мільйонів гривень, і все це тільки з бюджету міста Львова.
Для порівняння: минулого року на капремонт міських доріг скерувати лише трохи більше 36 мільйонів гривень. Євро-2012 вносить свої корективи у плани мерії, і саме з неї спитають, якщо інфраструктура міста виявиться не готовою прийняти євро-гостей.

„Укладаючи перелік вулиць, які будить відремонтовані цього року, ми керувалися планами, які були укладені і затверджені сесією міської ради ще у 2006 році. Також тим переліком об’єктів, який є у міській програмі підготовки до Євро-2012”, -- каже Коваль.

Отож,  в червні ще цього року планували нарешті закінчити з вулицею Мечнікова на ділянці від Пекарської до Левицького і розпочати підготовчі роботи з будівництва трамвайної колії на житловий масив „Сихів” та вулицю Стуса. Цього року збираються прокласти додаткову смугу руху для автотранспорту по Стуса та провести деякі інші підготовчі роботи. В цьогорічному бюджеті розвиту на це закладено 12 мільйонів 200 тис. гривен, а загалом проект протягне не менше, ніж на 115 мільйонів гривень.

До великих стратегічних проектів слід також віднести і вулицю Городоцьку. Цього року все ще триватимуть ремонтні роботи на відрізку від Кульпарківської до Чернівецької з влаштуванням підземного переходу та розпочнуться роботи з реконструкції відрізку від Чернівецької до Шевченка. Цього року саме на цей відрізок однієї з головних магістралей міста заплановано витратити 800 тисяч гривень з бюджету розвитку.

Найбільш масштабними проектами з будівництва на цей рік є будівництво шляхопроводу на перетині проспекту Червоної Калини із залізничними коліями станції Парсенківка (3 112 тис. грн.), реконструкція вулиці Кульчицької (400 тис. гривень), реконструкція вулиці Полуботка (300 тис. гривень), реконструкція Чупринки від вулиці Бандери до Київської (12 млн. гривень) реконструкція Гонти-Підвальної (36 тис. грн.), пл. Ярослава Осмомисла (13 239 тис. грн..), пл. Торгової (8 300 тис. грн..), вулиці Мечнікова від Пекарської до Личаківської (52 тис. грн.) та Політехнічної (347 тис. грн.)

В бюджеті цього року закладені кошти і на проекти, втілення яких заплановане на майбутні роки. Йдеться про будівництво кількох транспортних розв’язок та прокладання покладання нової дороги. Мається на увазі вулиця Луганська, якою планують сполучити Стрийську та Городоцьку. „Це буде магістральна вулиця, яка йтиме паралельно до залізничної колії по вулиці Луганській. Планується, що вона матиме 4-6 смуг для руху автотранспорту”, -- каже Коваль.

Луганська перетинатиметься з іншими магістралями міста за допомогою транспортних розв’язок, які ще потрібно збудувати. Проект є довгобудом, він розрахований на кілька років, а вартість лише самої Луганської наразі оцінюють у 180 мільйонів гривень. В десятки мільйонів обійдуться і розв’язки: Луганська-Кн. Ольги – 30 мільйонів, Луганська-Кульпарківська – 25 мільйонів, Луганська-Любінська -- 15 мільйонів, Луганська-Городоцька-Сяйво – 83 мільйони. Цього року заплановано витратити кошти лише на проектування будівництва дороги та розв’язок, а це близько 1 100 тисяч гривень. На цей рік заплановані також проектні роботи будівництва транспортної розв’язки Наукова-Стрийська-Хуторівка, вартість будівництва якої -- 250 мільйонів гривень, та проектування реконструкції вулиць Коновальця та Личаківської.

Цього року на поточні ремонти доріг управлінню інженерного господарства виділено 24 мільйони гривень зі спецфонду: це надходження податку від власників транспортних засобів. За ці гроші, каже начальник відділу капремонту управління Михайло Вантух, заплановано відремонтувати близько двадцяти об’єктів. Управління хоче встановити світлофорний об’єкт на перехресті Личаківська-Пасічна-Тракт Глинянський. На Тракті Глинянському будуть проведені також ремонтні роботи на дорожньому покритті на ділянці від вулиці Личаківської до Богданівської. В цьому році, за словами чиновника, продовжать ремонтувати вулицю Івана Франка від міського РАГСу до музею Михайла Грушевського. Заплановано продовжити ремонти доріг у районі вулиці Дивізійної. Купчинського, Чубинського із заміною колекторів. Запланована друга черга ремонту площі Галицької та вулиці Ярослава Мудрого, капітальний ремонт асфальтового покриття  вулиць Скорини, Кульпарківської, Богдана Хмельницького, Ужгородської, Шпитальної. За гроші власників автотранспорту також капітально, зі заміною усіх інженерних комунікацій, збираються відремонтувати проїзд Крива Липа. Ще один важливий об’єкт – вулиці Лисенка-Гуцульська-Короленка. Проект реконструкції цих вулиць має стратегічне значення, оскільки організувавши проїзд по Лисенка-Гуцульській-Короленка, можна розвантажити початок вулиці Личаківської в районі площі Митної. „Ці ремонті роботи закладені в комплексній програмі підготовки Львова до Євро-2012 та в програмі розвантаження центру міста від автомобілів. До того, цими вулицями буде краще добиратися з Личаківської до північної чаcтини міста”, -- сказав Михайло Вантух у коментарі „Гал-info”.

Також, за словами начальника відділу, на цей рік заплановані заходи з організації дорожнього руху, зокрема коштом міста передбачено встановлення п’яти світлофорних об’єктів. Один -- на перехресті вулиць Червоної Калини та Сихівської, другий – проспект Червоної Калини та Володимира Великого, далі – біля супермаркету на вулиці Шевченка 358 тощо. Також 150 тисяч гривень планується виділити на встановлення лежачих поліцейських.

Що стосується фонду розвитку, то за гроші від продажу комунального майна та землі ремонтуватимуть вулиці Джорджа Вашингтона, Володимира Великого та розв’язку Стрийська-Луганська. З цього фонду на дорожні роботи виділили 7, 5 мільйони гривень. Ще 12 мільйонів гривень поділили порівну між районними адміністраціями у Львові. Тобто, по 2 мільйони кожній не залежно від протяжності доріг, площі, яка потребує ремонту та реальних потреб того чи іншого району. Кошти підуть на ямкові ремонти доріг, розмітку тощо. Чим викликана така зрівнялівка, в мерії не уточнюють.

Ремонти в районах уже розпочалися, а місцями вже й встигли закінчитися. Про якість такого ремонту судити важко, але халтурність деяких районних адміністрацій говорить сама за себе. Розрити яму, зняти шар асфальту і так залишити на кілька днів або й тижнів,  – таку картину часто можна було спостерігати на території Львова ще з весни, щойно зійшов сніг і підсохли дороги. Особливо відзначилася Залізнична адміністрація – кілька тижнів стояла зі здертим асфальтом у вулиця Левандівська. Згодом її все ж заасфальтували і тепер вулиця виглядає цілком пристойно. Та цікаво – хоча б хтось рахував, скільки шкоди завдала така їзда автомобілістам та громадському транспорту.

У мерії таку ситуацію називають „прикрим моментом”, мовляв, у Залізничній адміністрації не змогли вчасно організувати перекриття вулиць, об’їзд тощо. Можливо, й справді адміністрація не змогла впоратися з таким завданням. То ж чи варто було взагалі перекидати таки об’єкт на її плечі, адже вулицю Левандівську, яка сполучає Широку з вулицею Шевченка навряд чи можна назвати внутріквартальною.

Основні ж роботи про капремонту доріг розпочалися уже з середини червня. За словами Михайла Вантуха, завершено тендерні процедури, визначено підрядників. Серед них переважно українські компанії, хоча зарубіжне також брали участь в конкурсах.

Закордонні підрядники вміють робити якісно і швидко. Це було доведено під час реконструкції вулиці Словацького в центрі міста. Та попри це їх участь в ремонті міських доріг цим наразі обмежується. Можливо, відлякує суворе тендерне законодавство, яке зобов’язує вибирати того, хто запропонує виконати роботи за якнайменшу суму державних грошей. А якісне, як відомо, дуже рідко буває дешевим.

 
Ірина СИРИВКО
 
Фото з сайту www.gazeta.lviv.ua
Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ