Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Економіка

Іноземним інвесторам уже зараз варто вивчати Україну, – Віктор Хартвалл

Як залучати іноземний капітал в Україну, чим цікава наша країна для інвестицій та як бізнес адаптовується до реалій воєнного часу – на прикладі готелю Leopolis у Львові.

Вхід в готель "Леополіс"

Готель Leopolis в центрі Львова є одним з найбільших платників податків у Львівському регіоні в індустрії гостинності. З 2016 року до нині компанія заплатила понад 90 млн гривень у бюджет країни.

На думку власника компанії K.Hartwall Invest, яка володіє й готелем Leopolis, фіна Віктора Хартвалла, власне наявність готелю високого класу – необхідна складова розвитку міста. Утім пандемія та війна відобразились напряму на стані гостьового бізнесу та прибутках іноземного власника

Чому інвестор залишився в Україні попри нестабільну ситуацію?

Цьогоріч Leopolis мав відзначати 15-річчя з часу заснування фінською сім’єю Хартваллів, яка понад 150 років володіла бізнесом напоїв у декількох країнах Європи та має міцні зв’язки з Україною.

Ніклас Дісен, СЕО компанії K.Hartwall Invest, зазначає, що головний принцип роботи компанії – довгострокові інвестиції в Україну. 

Компанія вкладає великі кошти в розвиток готелю для того, щоб залишатись лідером на ринку для своєї категорії гостей. Саме тому півтора року тому готель розпочав реновацію та оновив інтер’єр номерів.

Готельний номер в Леополісі

З початку повномасштабного вторгнення готель не припиняв роботу, у Leopolis зупиняються дипломати та представники посольств, урядовці, співробітники міжнародних організацій та іноземні журналісти. Одна з переваг готелю  — тут безпечно, приватно і створено всі умови, щоб іноземні гості почувались як вдома в непростих умовах сьогодення. 

"Ми пишаємось цим бізнесом і готелем, бо тут завжди були встановлені високі стандарти сервісу.  Продовжувати операційну діяльність і працювати в цей час важливо з точки зору підтримки і країни, і міста", – зазначає СЕО компанії.

Керівництво готелю Leopolis проводить паралелі з готелем Hotel Kämp в Гельсінкі, який під час Другої світової війни був відкритий як прихисток та місце об'єднання людей. 

"Ми вбачаємо, що Леополіс виконує роль не просто готелю, а й місця, де іноземці приїжджають, зупиняються і під час війни почуваються безпечно", — каже Ніклас.

Від початку повномасштабного вторгнення готель приймав гостей зі східних областей та Києва, а частина номерів та конференц-залів надавалася безплатно іноземним волонтерам, військовим інструкторам або гостям, які жили сім'ями тривалий час, за символічну плату. 

Виклики для іноземного інвестора в Україні

Попри привабливість нашої країни, першим викликом, з яким зіштовхуються іноземні бізнесмени, є вітчизняне законодавство. На думку Віктора, воно не надто прозоре й не завжди зрозуміле. 

Віктор Хартвалл, власник готелю "Леополіс"

Також багато часу іноземні інвестори витрачають на створення локальної команди й налагодження відносин з партнерами та потенційними клієнтами.

"Цінності нашої сім'ї полягають в тому, щоб завжди залишатись відкритим, чесним і прозорим, а також довіряти стовреній локальній команді.

Під час ковіду ми не могли приїхати в готель протягом майже двох років. Усе, що залишалось нам — це просто повністю довіритись львівській команді, яка надає клієнтам сервіс на рівні європейських стандартів", — розповідає Віктор Хартвалл.

Команда Леополісу на чолі зі засновниками - сім'єю Хартваллів

Третій виклик, з якими зіштовхуються європейські інвестори, – це девальвація національної валюти, що впливає на результати й прибутки. Здебільшого бізнес звіту материнській компанії в євро, а знецінення гривні впливає на доходи, та, звісно, платоспроможність локальних гостей. 

"У принципі ми завжди намагалися тарифи на розміщення в номерах тримати у прив'язці до євро. Ми не підвищували ціни в євро, а також під час війни часто доводиться робити певні знижки чи йти на зустріч гостям. Ціни в ресторані вказані в гривнях, тому ми переглядаємо їх раз у квартал через актуальну вартість продуктів", — пояснює генеральна менеджерка Леополісу Катерина Матющенко. 

За словами СЕО компанії Нікласа Дісена, невизначеність ситуації в Україні протягом останніх кількох років впливає на прихід інвесторів: 

“Іноземні інвестори зважають на те, як активно інвестують інші іноземці в Україну. Через цю невизначеність останні роки зазвичай іноземні бізнесмени не так активно інвестують, бо не розуміють чого їм чекати”.

Також інвесторів-іноземців часто чекає довгий бюрократичний процес щодо отримання кредиту на розвиток бізнесу в нашій державі.

“Будь-який іноземний інвестор, коли вкладає досить велику суму грошей в бізнес, очікує, що частина його витрат покриватиметься за допомогою банківських кредитів. Банківська система в Україні не настільки просунута, як в Європі, з точки зору розуміння потреб бізнесу. Коли ми пропонуємо іноземним інвесторам вкладати в Україну, виникає ситуація, що банки зі свого боку не завжди готові швидко реагувати й надавати якісь серйозні суми на хороших умовах", — зазначає Ніклас Дісен. 

Позитивні сторони та привабливість України для інвестицій

Віктор та Ніклас вбачають великий потенціал в Україні для іноземних інвесторів. Зараз сім'я Хартвеллів володіє двома бізнесами в Україні — готелем Leopolis й частиною агробізнесу CPG. 

Вид з готельного номеру

Якщо говорити про повернення інвестицій, вкладених в готель, Україна ще не підтвердила очікування інвесторів, враховуючи події останніх років. Утім готельєри абсолютно певні, що потенціал є не лише в готелю, а й виробничого бізнесу та сфери послуг.

“Коли вони [власники] бачать українців на вулицях Львова, Києва, Одеси, як ті одягнені, який сервіс для людей надається, іноземці абсолютно впевнені, що після закінчення війни Україну чекає інвестиційний бум. Україна дуже сильно наближена до Європи в плані ведення бізнесу, і питання часу: коли це станеться, але це однозначно станеться”, — передає Катерина Матющенко. 

Ніклас додає, що в багатьох іноземних інвесторів вже є відкладені бюджети для того, щоб інвестувати у відбудову України. Вони чекають правильного часу, коли це можна буде робити.

З погляду фінського інвестора Віктора Хартвелла, попри часи невизначеності, потенційним інвесторам уже зараз варто починати вивчати специфіку країни та специфіку ведення бізнесу тут.

Готовність гостьового бізнесу до блекауту 

Діючий бізнес реагує на зміну середовища. Ще одним челенджем для підприємців в Україні стали регулярні електричні відключення. Скільки коштує підготувати готель до довготривалих відключень і як продовжувати працювати — розповідають в Леополісі. 

Вигляд будівлі, де знаходиться готель "Леополіс". Наш час та XVIII століття.

Готель має свій генератор та інші засоби підтримки життєздатності бізнесу.

“Я не можу сказати, що ми повністю готові до довготривалих відключень світла і зможемо зберігати операційну діяльність на 100%. Це правда, бо жоден генератор не здатен підтримувати готель зі 70 номерами у звичному стані у разі блекауту на декілька днів, — наголошує генеральна менеджерка Катерина Матющенко і додає. — Окрім цього у нас є свічки, акумуляторні лампи для освітлення. А в комфортному сховищі можна перечекати повітряні тривоги. Це безумовно челендж, але наша команда без всіх розмов залишається і працює над тим, щоб наші гості не відчули значних незручностей".

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ