Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн

Микола Одуха: Всі великі проблеми Львова можна вирішити лише в Києві

Нещодавно Верховна Рада прийняла зміни до закону про концесії, відповідно до яких у концесію можуть надаватися об'єкти державної чи комунальної власності, які здійснюють діяльність у таких сферах як водопостачання та водовідведення, надання послуг міським громадським транспортом, збирання та утилізація сміття, надання послуг, пов'язаних з постачанням споживачам тепла, будівництво та експлуатація автомобільних доріг, об’єктів дорожнього господарства, інших дорожніх споруд, надання послуг зв'язку та поштових послуг, транспортування та розподіл природного газу, надання послуг у житлово-експлуатаційній сфері, інше. Про те, чи зможе концесія комунальної власності вирішити питання господарки міста, «Гал-info» запитало у заступника міського голови Львова Миколи Одухи.
  
– Нещодавно було прийнято закон, відповідно до якого органи місцевого самоврядування отримали право здавати комунальну власність в концесію. Чи це добре для міста і чим?
 
– Я вважаю, що сьогодні дійсно на часі розглядати питання щодо зміни власності об‘єктів теплоенергетики та комунального господарства, здачі їх в оренду або концесію. Чому? Тому що рано чи пізно прийде усвідомлення, що в цьому майбутнє господарки.  Адже коли господарюють приватні структури, вони це роблять ефективніше за державні. Для цього, зрозуміло, треба відшліфувати до кінця закони і завершити процес законодавчого забезпечення можливості передачі комунальної теплоенергетики в концесію.
 
– Крім об‘єктів теплоенергетики, які ще об‘єкти можна передати в концесію чи довгострокову оренду?
 
– Чому б, скажімо, не передати в концесію «Електротранс»? Втім, на превеликий жаль, наразі законодавча база для вирішення цього питання не підготовлена. На сьогодні створено Міністерство ЖКГ, і я ознайомлений з його структурою, і думаю, що вони зараз оперативно напрацюють необхідні подання у Верховну Раду для того, щоб розширити можливості стосовно передачі комунальних підприємств у інші форми власності.
 
– Дорожнє господарство також є серйозною проблемою, і закон передбачає можливість надання в концесію об‘єкти дорожнього господарства. Чи потрібно це робити у Львові і в чому взагалі причина того, що дороги в місті перманентно перебувають в ганебному стані? Минулого року йшлося про виділення значної суми на вирішення проблем дорожнього господарства міста, то чому ж не видно результату?
 – Цього року ми передбачили в бюджеті міста близько 40 млн грн на реконструкцію дорожнього господарства – доріг та трамвайних колій, але ж більша частина цих коштів майбутні запозичення, які міська рада планує отримати за рахунок випуску комунальних облігацій. Тому на сьогодні стоїть на часі питання якнайшвидше пройти всі необхідні узгодження в Міністерстві фінансів та в Міністерстві економіки. Необхідні документи вже подані і знаходяться на розгляді в Києві. Оскільки прямого джерела фінансування цих об‘єктів комунальної власності по бюджету розвитку за рахунок продажів землі, або комунальної власності не вистачає, ми змушені іти на запозичення.
 
– Тобто виходить, що гроші є, але використати їх не можна. А крім того, вина у цьому лежить на міській раді, яка погано продає землю. В чому ж проблема?
 
– На мою думку, в процедурах проведення аукціонів. На сьогодні це найголовніша проблема і не зрозуміло, чому депутатський корпус не вирішує питання узгодження стартової ціни, щоб проводити аукціон.
 
– Ціна не узгоджена чи зависока?
 
– Ні, вона просто не узгоджена. Але, окрім того, у Львові є ще й інша велика проблема, пов‘язана з землею, – у Львові дуже великий вторинний ринок землі, який перебиває діяльність всіх земельних аукціонів.
 
– А процедури проведення самих аукціонів з продажу землі, процедури проведення тендерів на виконання робіт, чи є з цим проблеми?
 
– Ці проблеми є не тільки у Львові. Грубо кажучи, цей ідіотизм є у всій Україні, і він доходить до абсурду – в процедурі проведення тендерів необхідні мінімум три виконавці, необхідний час на підготовку та розгляд тендерної документації та кошти всіх трьох можливих виконавців. Зокрема останній момент – на сьогодні не кожний виконавець може собі дозволити зі свого обороту заплатити до 10 відсотків вартості майбутнього об‘єкту для того, щоб взяти участь у тендері. Тому закон, який регламентує процедуру проведення тендерів, є в прямому сенсі гальмом для органів місцевого самоврядування для вирішення нагальних проблем.
 
– А хто може вирішити цю проблему?
 
– Лише Верховна Рада.
 
– Тобто всі великі проблеми Львова можна вирішити лише в Києві?
 
– Так, лише в столиці.        
 
Розмовляв Валентин КОНЦЕВИЧ
Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ