Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн

Нові господарі Львівської обласної ради відставлять Сеника восени?

У Львівській обласній раді утворилася більшість проти голови Мирослава Сеника. Антисениківська більшість вже призначає своїх людей на керівні посади. Чи втримається Мирослав Петрович у кріслі чільника обласного парламенту – ось головне питання, яке постало за підсумками останньої сесії – перед літніми канікулами.
Не залишати до осені без голови бюджетну комісію облради – таким був основний аргумент депутатів Михайла Коваля (УНП) та Ярослава Дубневича (БЮТ) – ініціаторів призначення «пориста» Ростислава Бондаренка головою бюджетної комісії - замість бютівця Степана Давидяка, який склав свої повноваження у зв’язку з переходом на іншу роботу. Мовляв, таким чином вдасться забезпечити нормальне функціонування комісії у літні місяці. Адже якби рада погодилася б голосувати за кандидатуру голови бюджетної комісії в пакеті із кандидатами на посаду заступників голови облради, то насправді довелося б зачекати до осені, коли розпочнеться новий політичний сезон. Власне, на думку Михайла Коваля, прив’язати голосування за голову бюджетної комісії до голосування за заступників голови облради, означало б відкласти обрання голови провідної постійної депутатської комісії, можливо, й до зими, поки не буде знайдено політичного компромісу щодо заступників.

Що ж, коли хтось вболіває за долю бюджетного процесу на Львівщині – це добре. Однак тільки цим пояснити форсоване голосування - коли 66 депутатів віддали свої голоси за призначення Ростислава Бондаренка - це звучить не переконливо. Бо, по-перше, поспіх із призначенням Бондаренка був недоцільним, оскільки за неповний липень та серпень – сезон відпусток – комісія навряд чи вела б дуже активну роботу. Зрештою, в.о. голови бюджетної комісії Степан Кубів, попри зайнятість розбудовою партії Яценюка, міг би дати собі раду. По-друге, активна фаза підготовки бюджету на 2010 рік, що, власне, є основним завданням комісії, розпочнеться якраз восени, тому додаткових два місяці для голови комісії не мають жодного стратегічного значення. По-третє, призначення Бондаренка із порушенням процедури, відповідно до якої кандидатуру голови комісії має внести голова облради, створює для нового чільника бюджетної комісії проблему легітимності, а відтак - перспективу визнання незаконними рішень, які він підпише. По-четверте, призначення Бондаренка всупереч волі голови облради Сеника створить проблеми насамперед для нового голови бюджетної комісії, адже він тепер став працівником апарату ради, тобто підлеглим Мирослава Сеника. Останній під час сесії щиро зізнався, що хоче побачити яким чином новий голова бюджетної комісії буде з ним працювати.

Якими ж були справжні мотиви 66 депутатів? Фракція БЮТ, чиїм представником на посаді голови бюджетної комісії був Степан Давидяк, вочевидячки, хотіла зберегти за собою місце чільника провідної комісії, або ж принаймні поставити лояльну людину. Отож, кандидатура «пориста» Ростислава Бондаренка задовольнила як бютівців, так й інші фракції, без яких успішне голосування було б неможливим. Крім того, контроль над бюджетної комісією, а отже розподілом коштів, – це річ, яку хочеться мати вже і зараз, а не відкладати на невизначений час. Тим більше, що до осені конфігурація політичних сил в обласній раді може змінитися.

Також не можна відкидати варіанту, згідно з яким призначення Бондаренка, є початком послідовного тиску на Сеника, мета якого – виторгувати певні політичні і кадрові преференції для депутатських фракцій нової більшості.
Зрештою, для БЮТу голосування за голову бюджетної комісії в пакеті із заступниками є невигідним, оскільки свого заступника, судячи із численності нової більшості, він може протягти і без паралельного призначення «нашоукраїнського» заступника. Формально голова обласної ради повинен вносити кандидатуру на посаду свого заступника, але ж те саме мало відбуватися і перед голосуванням за голову бюджетної комісії. Порушивши один раз процедуру, для депутатів не стане проблемою порушити її вдруге. А тому може скластися ситуація, коли Мирослав Сеник восени отримає лише одного заступника – від нової більшості, а «Наша Україна» залишиться з носом.

Голосування за Бондаренка можна розглядати й як репетицію ймовірної відставки Мирослава Сеника. Для висловлення недовіри голові Львівської обласної ради потрібно дві третіх голосів від загальної чисельності депутатського корпусу, тобто 80. За призначення нового голови бюджетної комісії нова більшість назбирала 66 голосів. Два голоси подарувала фракція КУНу «Національний вибір». Для реалізації на цей момент майже фантастичного варіанту відставки Мирослава Сеника потрібно назбирати ще 14 голосів. Завдання нелегке, якщо взяти до уваги, що ці голоси треба буде шукати серед народних обранців з депутатських груп фракції «Наша Україна». Однак, хтозна чи всі з них встоять перед можливими спокусливими кадровими та іншими пропозиціями Коваля і Дубневича?


Хай там як, але сьогодні у Львівській обласній раді ми маємо нову більшість – в опозиції до голови облради Мирослава Сеника, нового голову бюджетної комісії від цієї ж більшості – Ростислава Бондаренка, а також маємо ситуацію, коли найбільша фракція «Наша Україну» і її лідер Тарас Батенко здобула імідж політичних невдах. Батенко провалився одразу після призначення його головою фракції, яке, за словами багатьох депутатів з фракції, є непорозумінням. І головне. Мирославу Сенику і «Нашій Україні» на останньому засіданні сесії було доведено, що не вони нині керують обласною радою, а лідери, які через добре підготовлений експромт з голосу під час сесії здатні перекроїти весь розклад політичних сил і забезпечити проходження потрібних рішень.


Петро МАРИЧ
 Фото - ziK.com.ua
Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ