СБУ пропонує знизити розмір ввізного мита на імпортні автомобілі
Слухай онлайн

СБУ пропонує знизити розмір ввізного мита на імпортні автомобілі

СБУ пропонує переглянути і знизити розміри ввізного мита, акцизного збору і податку на додану вартість на автомобілі, встановивши збори та інші обов’язкові платежі на загальну суму, яка б не перевищувала 10-20% від фактичної вартості автомобіля. Відповідну пропозицію СБУ вже направило в Міністерство юстиції. На думку начальника управління боротьби з контрабандою Головного управління боротьби з організованою злочинністю і корупцією СБУ Михайла Глуговського, який повідомив про ініціативу СБУ, зниження розмірів ввізного мита при імпорті автомобілів знизить і рівень контрабанди.

Нагадаємо, що в червні 2005 року Верховна Рада збільшила ввізне мито як на нові, так і вже вживані легкові автомобілі з 20 до 25% вартості авто, причому ввозити на митну територію України дозволено лише авто не старіше 8 років. Водночас, за даними Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів та дилерів, в Україну контрабандою ввозиться не менше 15% автомобілів.
Як мотивують свою позицію есбеушники, такі зміни зробили би протиправні дії економічно невигідними і переорієнтовували би товаропотік в легальний оборот. ««Наразі в провадженні СБУ знаходяться 223 кримінальних справи, що стосуються контрабанди автомобілів, з яких лише 20 завершено і 18 передано до суду. Матеріали кримінальних справ свідчать, що контрабанда автомобілів можлива тільки при участі і сприянні окремих посадових осіб – зараз контрабандно ввезти автомобіль без сприяння посадових осіб практично неможливо. Ми ловимо цих посадовців, але мінімізувати ситуацію з контрабандою лише силами компетентних органів неможливо. Необхідно застосовувати і економічні засоби – шляхом вдосконалення законодавчої бази» -- цитують Глуговського «Українські новини».
За збереження мита, або ж навпаки за його збільшення виступають вітчизняні автовиробники. На думку політологів як в минулому так і в нинішньому складі ВР та Кабміну існує доволі потужне автомобіле-будівельне лоббі, тому очікувати найближчим часом зниження мита не варто.   
Водночас авто імпортери ініціюють внесення відповідних законопроектів, які прикрили б законодавчі пробіли, що дозволяють сьогодні ввозить авто без сплати податків. Одним з таких є наприклад законопроект про внесення змін до деяких законів України (щодо закупівлі за державні кошти автомобілів для інвалідів та запобігання незаконному імпорту),  депутата з фракції Партії регіонів Дмитра Святоша, який пропонує ввозити вантажні та легкові автомобілі, які мають не більше 5 років та інше, або законопроект, який передбачає зростання плати за техогляд автомобіля відповідно до віку автомобіля – чим старше авто, тим більше за його ввіз треба платити.
На думку економічного експерта, голови правління аналітичного Агентства «Українська Марка» Олександра Олійника хоч ініціатива СБУ і виглядає привабливою і дійсно може зменшити «контрабандний» ввіз автомобілів, проте він сумнівається що вона пройде. «Як на мене дуже дивно що саме СБУ подало таку ініціативу, але вона дійсно є корисною. Наразі лише СБУ, та Президент намагаються полегшити митні правила, які зокрема передбачені в 22 «сотівських» законопроектах, які ніяк не хоче прийняти парламент. Сьогодні Президент подав у Верховну Раду 16 сотівських законопроектів, і один з них регламентує зниження ввізного мита як на нові, так і на вживані автомобілі. Процес незворотній, законопроекти будуть прийняті, але питання коли. В Українському парламенті дуже потужне лоббі «вітчизняних автовиробників», хоча як відомо назвати їх національними можна лише з натяжкою – в цьому році планується закрити виробництво єдиного українського автомобіля «Таврії». Парадокс – ми живемо в країні, в якій один з найнижчих показників доходу на душу населення, проте в автосалонах існує піврічна черга на імпортні автомобілі. В нас найдорожчі ціни на автомобілі у Східній Європі, і вони тримаються під «прикриттям» турботи за власного виробника, якого в нас не існує. В нас є потужні промислові лобі, але 47 млн. українців не мають лобі, яке могло б захистити їхні споживацькі інтереси. Об’єктивно ініціатива СБУ та подання Президента є нормальною антимонопольною акцією, але я сумніваюсь що созівські законопроекти пройдуть», -- каже Олійник.
На думку експерта, ввізне мито треба-таки знизити, а як варіант боротьби з шкідливими викидами в атмосферу від старих авто він розглядає законопроект Святоша про збільшення зборів за техогляд відповідно до віку автомобіля. «Має бути як у всьому світі – зробити так щоб на старому і шкідливому автомобілі було їздити не вигідно, а вигідно було купляти новий, але щоб і вибір був відповідний, а не лише морально застарілих і дорогих автомобілів, які виготовляє Україна, або випуск яких лобіює «братній народ», -- каже Олійник..

 

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ
Загрузка...