Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Економіка

У Львові під землю закопають 4,5 мільйонів євро

У Львові ремонт аварійного колектора, що залягає на глибині 15 метрів на вул. Стуса виконають із застосуванням технології мікротунелювання. Коштом Європейського банку реконструкції та розвитку. У рамках проекту будівництва трамвайної колії на Сихів. Наразі місто шукає виконавця робіт та готує додаткову документацію для інвесторів. Про це Гал-інфо розповів директор ЛКП "Львівавтодор" Олег Береза.

Аварійний колектор на вул. Стуса побудований в часи зведення мікрорайону Сихів. За словами експертів, це відносно новий колектор, однак внаслідок активного використання в умовах агресивного середовища він повністю зруйнувався. "В актах заключень є висновок експертів про стан колектора. Агресивне середовище повністю зруйнувало бетону основу. Внаслідок цього маємо значні провали, зокрема біля тутешньої автозаправки. Саме у цьому місці Сихівський колектор з’єднується з іншим колектором, діаметр котрого менший", - розповів Олег Береза.

Під час зливи чи іншого пікового навантаження в зазначеному вузькому місці відбуваються водяні вибухи, як наслідок – провали дорожнього полотна в районі вулиці Угорської.

Отож, за словами експертів, бетонна основа колектора повністю зруйнована, залишився лише металевий каркас. І лише завдяки великій глибині залягання навантаження на колектор розсіюється в товщі ґрунту, що наразі рятує від катастрофи.

Як розповів Олег Береза, під час укладання договору про будівництво трамвайної колії на Сихів, реальний стан колектора був невідомий. "Ми очікували побачити щось схоже на те, з чим зіткнулись під час ремонтних робіт на Городоцькій та Личаківській. Але ті колектори виявились у відносно нормальному стані. Однак тепер все значно гірше.  Адже буде велика проблема, якщо ми збудуємо сучасну трамвайну колію, під якою матимемо  "домоклів меч" зруйнованої каналізації. В будь-який момент може статись буквально катастрофа", - зазначив керівник ЛКП "Львівавтодор".

Зрештою, через жахливий стан колектора на вул. Стуса було ухвалено рішення про його ремонт. "Це рішення - про капітальний ремонт каналізації -  попередньо погодили з інвесторами. Їм так само важливо, щоб трамвайна колія проходила територією, котра буде безпечна для експлуатації.

Окрім того, ми зробимо реконструкцію мосту через вул. Хуторівку, будемо будувати з'їзди, аби зменшити кількість пересічень з іншими дорогами", - розповів Олег Береза.

Наявний зруйнований колектор має діаметр 1,6 метра, а його довжина становить близько 820 метрів. Його капітальний ремонт  проведуть підземним методом, що дозволить не зупиняти наземні роботи з облаштування трамвайної колії.

Також підземним способом буде відремонтовано інший колектор, завдовжки 530 м, що пролягає трохи далі на вулиці Стуса. "Його діаметр після ремонту буде також 1,6 м, однак ми виготовимо його із сучасних матеріалів аби гарантувати термін експлуатації не менше як 50 років.

Власне, в проекті йдеться про ремонт двох колекторів. Оцей нижній колектор, котрий між автозаправкою та парком Залізні води, був відразу передбачений в контракті. Його планували ремонтувати відкритим методом, однак тепер ми схиляємось до ремонту обох колекторів підземним способом", - пояснив Олег Береза.

Вартість ремонту нижнього колектора була закладена у кошторис проекта будівництва трамвайної колії на Сихів - 1,5 млн євро. Ціна ж ремонту аварійного верхнього колектора становить 4,5 млн євро. "Невдовзі буде представлено методологію ремонту, і всі документи буде скеровано направлено в банк, аби там погодили виділення додаткових коштів", - наголосив Олег Береза.

За його словами, ремонт верхнього колектора (а це оті 15 метрів вниз)відкритим способом міг би затягнути роботи на два роки. Тому було постановлено проводити всі роботи підземним способом. Точну вартість назве субпідрядник. Наразі у місті розглядають пропозиції від трьох компаній. "Маємо вибір між так званим мікротунелюванням та шахтною проходкою. Мікротунелювання краще, адже одночасно в тунель, який вибурюється закладається труба, що економить і час, і кошти", - додав Олег Береза.

Усі роботи з ремонту колектора займуть близько півроку. Їх планують закінчити восени. "Колектор ми будемо ремонтувати паралельно. підземні Ремонтні роботи можуть закінчитись дещо пізніше, аніж наземні - з укладання колії. Головне методологія та відповідь від банку, що він готові фінансувати. Орієнтовно в травні ми зможемо розпочати", - зазначив Олег Береза.

Фото - Сергій Бобра, Гал-інфо.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ