Будівництво лісових доріг вперше за 17 років фінансується з державного бюджету. Кабінет Міністрів України прийняв рішення про виділення з Державного бюджету поточного року 60 мільйонів гривень на будівництво лісових доріг. Найбільше коштів виділили на Львівську та Закарпатську області – 16,4 мільйона гривень. Закінчити будівництво доріг на виділені кошти лісові господарства мають до кінця вересня. За словами голови Державного комітету лісового господарства України Віктора Сівця, будівництво лісових доріг в межах бюджетного фінансування дозволить додатково залучити в господарський обіг близько 20 відсотків технологічно недоступного стиглого, перестиглого та ушкодженого лісового ресурсу в обсягах річної заготівлі близько 560 тисяч куб. метрів деревини. Це в межах 75 мільйонів гривень товарної продукції на рік – наголошує Віктор Сівець. Як Львівське управління освоює бюджетні кошти та здійснює будівництво лісових доріг, „Гал-info” розповів заступник начальника обласного управління лісового господарства Юрій Гром’як.
– Пане Юрію, розкажіть, яка ситуація з лісовими дорогами на Львівщині і у яких лісових господарствах будують цьогоріч лісові дороги?
– Цього року на Львівщині заплановано побудувати 53 кілометри лісових доріг в одинадцяти лісових господарствах: Сколівському, Горинському, Славському, Самбірському, Старосамбірському, Стрийському, Львівському, Радехівському, Буському та Бродівському. Заплановано побудувати вісімдесят-дев’яносто відсотків доріг у гірському регіоні Карпат та десять відсотків доріг на рівнинах. Звичайно, від того, що ми побудуємо нові лісові дороги, собівартість заготівлі деревини знизиться, але конкретні цифри сказати зараз ми ще не можемо, тому що дороги тільки будуються.
– Скільки стиглого лісу є у Львівському управлінні лісового господарства, через який і будують лісові дороги?
– Основна причина будівництва цих доріг у Львівській області та Карпатах – це є всихання смеречників. У Карпатському регіоні особливо багато зсохлої смереки, ялини. І власне будівництво цих доріг у подальшому дасть змогу забрати ці сухостійні дерева. За приблизними оцінками, у Львівській області – це майже три мільйони м куб. деревини, яка втрачає свої технічні якості.
– За якими критеріями визначали будівництво лісових доріг на Львівщині?
– Основний критерій – це прокладання доріг до масивів, де є найбільше зсохлої смереки.
– Для Львівської та Закарпатської областей виділили найбільше коштів, порівняно з іншими регіонами, чи їх достатньо, щоб побудувати необхідну кількість лісових доріг?
– Звичайно, що цих коштів не достатньо, але наскільки нас запевнив голова комітету, з цього року буде державна програма з будівництва лісових доріг, яка фінансуватиметься щороку. Цьогорічні роботи – це старт. Ми повинні довести, що ми можемо будувати ці дороги якісно. Якщо ми цього року виконаємо заплановане, то на наступний рік нам гарантували наступні фінансування.
– Які проблеми виникають під час будівництва і чи встигнете до кінця вересня здійснити роботи?
– Є розроблені графіки для підприємств щодо будівництва цих доріг. Згідно з тендерною процедурою визначені виконавці, розроблені по виконавцях графіки, за якими будуються дороги. Звичайно, проблеми є, не без того. Одна серйозна проблема – це питання недостатньої кількості проектних організацій, які б могли робити проекти цих доріг. Тому що без проекту будівництво неможливе. Без проекту державні кошти не можливо освоювати, і ми зіткнулися із серйозною проблемою в тому плані. Хоча на сьогодні ці проблеми є вирішені. Ми залучили проектників з Вінниці, з Тернополя, також наші два проектні інститути – Львівський та Івано-Франківський. Це питання зняте, але наступного року воно може знову виникнути, тому варто би було все перевести в налагоджену систему роботи.
– Яку суму з бюджетних коштів вдалося освоїти на цей час і що вирішують на обласних нарадах, які проводять у різних областях?
– Ми вже освоїли 3,6 мільйона гривень. Ці гроші перераховані виконавцю робіт. Про наради скажу, що від початку будівництва було визначено, що раз на місяць будуть проводити обласні наради. Там вирішують питання будівництва доріг по підсумках роботи за місяць. Наради проводять з тією метою, щоб не було зриву на якомусь підприємстві.
– Хто здійснює будівельні роботи?
– В наших гірських лісгоспах тендер на будівництво виграли українські фірми. Але будівництво здійснюється за австрійською технологією. Не так, як ми звикли стандартно бачити будівництво, що спочатку їде бульдозер, потім екскаватор, а далі – каток. Зараз ми всю роботу виконуємо одним екскаватором. Один чоловік на екскаваторі виконує весь комплекс робіт на будівництві лісових доріг.
– Чи може вплинути на темпи будівництва переформування управління лісового господарства?
– Управління лісового господарства не міняють свого статусу, вони лише змінюють назву. І те, що у нас замість лісового господарства стане управління лісового і мисливського господарства, то це буде не структурна зміна, а зміна, скажімо так, вивіски.
Розмовляла Оксана НИЧИПОРУК
Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ