Слухай онлайн

З нотаріусів зробили податкових агентів

1 січня 2007 року всі угоди по нерухомості в Україні будуть здійснюватися при наявності документа про сплату податку на доходи фізичних осіб сторонами договору, а функції податкових агентів будуть виконувати нотаріуси. Відповідні статті містяться в ст. 11 закону «Про податок на доходи фізичних осіб».

Відповідно до закону з 1 січня нотаріуси будуть засвідчувати відповідні договори тільки при наявності оцінної вартості нерухомого майна, що продається або купується, а сума податку буде нараховуватися нотаріусом виходячи з розміру доходу від купівлі-продажу нерухомого майна. Згадана оцінна вартість нерухомості буде визначатися виходячи з ціни, зазначеної в договорі купівлі-продажу, але буде не нижче оцінної вартості такого нерухомого майна, розрахованого органом, уповноваженим здійснювати оцінку відповідно до законодавства.
Згідно зі ст. 11 закону про податок на доходи фізосіб, сторони або одна зі сторін договору самостійно будуть платити податок як у безготівковій, так і в готівковій формі. Сума податку, перерахованого в бюджет, дата і номер платіжного документа нотаріус буде вказувати в реєстрі для реєстрації нотаріальних дій. Крім нотаріуса, закон зобов'язує перевірити в Держреєстрі угод кількість об'єктів нерухомого майна, проданого платником податків у податковому році, оскільки від цього буде залежати відсоток податку.
Копії платіжних документів про перерахування податку будуть додаватися до екземплярів засвідчених договорів.
Якщо нотаріус порушить правила нарахування або сплати податку, то, згідно зі ст. 20 закону про податок на доходи фізосіб, нотаріус як податковий агент буде нести фінансову відповідальність, зокрема у вигляді штрафних санкцій. У випадку, якщо нотаріус не нараховуватиме податок або засвідчить договір відчуження нерухомого майна без сплати податку, відповідальність за погашення суми податкового зобов'язання або податкового боргу, що виникає внаслідок таких дій, покладатимуться на нього. При цьому платник податків – одержувач доходів звільняється від обов'язку погашення цієї суми податкових зобов'язань або податкового боргу.
Відповідне нагадування і роз'яснення Міністерство юстиції розіслало усім приватним і державним нотаріусам.

Нотаріуси проти...

Нотаріуси до законотворчості, яка відтепер їх робить податковими агентами, ставляться вкрай негативно, мовляв уряд скинув на нотаріусів не властиву для них функцію. «Це дуже негативне для нас і невластиве нам нововведення, бо для того, щоб робити те, що пропонує уряд, треба відслідковувати інформацію про операції з нерухомістю, що робив клієнт, збирати на кожного цілі справи. Для цього треба брати додатково людину, яка цим займатиметься, бо в юристів і своїх справ багато, – говорить в коментарі «Гал-info» голова Асоціації приватних нотаріусів Львівщини Вікторія Юзва. – Таке нововведення коштуватиме «по мінімуму» 600—700 грн на місяць на зарплату тій людині, плюс відрахування у Пенсійний та інші фонди. Крім того, таку роботу не може здійснювати людина без відповідної підготовки – потрібен кваліфікований працівник, що мусить мати бухгалтерську або економічну освіту. Крім того, треба буде платити за кожну виписку по 35-50 грн нотаріусам, з якими працював клієнт. Ми боролися з тим, щоб не приймали цього закону 3 роки, протестуючи, виходячи на політиків, урядовців, але його таки прийняли. Єдина надія – на прийняття закону «Про нотаріат», який вже пройшов перше читання. У ньому чітко виписано, що має робити нотаріус, і в ньому не виписано, що нотаріус має стати податковим агентом. Єдина надія на те, що його приймуть в 2007 році», – сказала нотаріус.

Валентин Концевич

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ
Загрузка...