Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн

Закарпатський бензиновий феномен

Пальне у Закарпатській області коштує в середньому на 60 копійок менше, ніж у середньому по Україні
Цього тижня ціни на всі види пального на українських заправках знизились ще на декілька копійок. За даними консалтингової компанії UPECO, середня вартість літра А-95 знизилась від 6,54 до 6,43 гривні. Найвищі ціни на високооктанове пальне у Криму – 6,61 гривні за літр, тоді як на Закарпатті – 5,83 грн. Дизель у Закарпатській області можна придбати по 6,34 гривні за літр, хоча середня вартість солярки по країні становить 6,93 грн. Цікаво, що навіть на автозаправних станціях однієї мережі ціни на “Балогівщині” та в сусідніх областях відрізняються на кількадесят копійок. При чому така ситуація триває вже кілька місяців.
Як пояснили кореспонденту “ВЗ” у компанії “Лукойл”, ціни на пальне формуються залежно від специфіки регіонального ринку. А те, що на Закарпатті ціни нижчі, ніж в інших областях, може бути пов’язане з тим, що хтось з лідерів ринку завіз дешевий імпорт і знизив ціну. Інші ж оператори, аби не впали продажі, і собі мусили знизити ціни.
“Схожа ситуація була у Запорізькій області. Там одна з регіональних мереж, аби витіснити дрібні АЗС, встановила демпінгові ціни, і 95-й бензин можна було придбати навіть по 5,55 гривні. Але там це тривало недовго, – каже аналітик науково-технічного центру “Псіхея” Генадій Рябцев. – Найвища конкуренція на ринку нафтопродуктів у Київській та Донецькій областях і Криму, тим не менше й ціни там найвищі. Не залежно від кількості операторів на регіональному ринку, ціни на АЗС піднімають більш-менш рівномірно. На Закарпатті ситуація дивна ще й тому, що в цьому прикордонному регіоні поширений бензиновий туризм, а це завжди підштовхує ціни вгору. Тому пояснити логічно, чому бензин у цій області набагато дешевший, ніж загалом по Україні – досить важко. Наш центр щодня моніторить три з половиною тисячі АЗС, і якщо кілька років тому ціни на пальне у різних областях відрізнялись приблизно на 6-9 відсотків, то тепер коливання в межах 2 відсотків. Ситуація на Закарпатті – виняток, але ми обов’язково займемося її вивченням”.
Що ж до прогнозу цін на пальне в Україні, то експерти сходяться на тому, що до кінця серпня вони продовжуватимуть поступово знижуватися, а от що буде далі – поки не відомо. За словами виконавчого директора консалтингової компанії UPECO Сергія Куюна, зараз ситуація на нафтовому ринку настільки непередбачувана, що робити якісь прогнози на далеку перспективу – справа невдячна. Наприклад, навесні ніхто не міг подумати, що ціни на нафту впадуть у пік сезону. Поки що вартість нафти на світових біржах падає. Це пояснюють, насамперед, зміцненням долара. Але, з одного боку, експерти не надто вірять у реванш американської валюти, а з іншого – країни-члени ОПЕК уже заявили, що скоротять обсяги видобутку нафти, аби не дозволити їй опуститись нижче, ніж 100 доларів за барель.
А тим часом... АМКУ порушив справу відносно “Укртатнафта”, «ТНК-ВР Коммерс», «Нефтохімік Прикарпаття», «Нафтопереробного комплексу “Галичина”, “Оптіма-Трейд”, “Концерн Галнафтогаз”, “Лукойл-Одеський НПЗ» за ознаками антиконкурентних узгоджених дій на ринку дизельного пального. З березня цього року ціни на дизель почали зростати швидше, ніж на інші види пального. При цьому обсяги імпорту та виробництва солярки скоротились, а експорт зріс.
Зіновія ВОРОНОВИЧ
Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ