Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Політика  |  Cуспільство

Джинсують всі

Країна готується до виборів. Дільничні комісії на низькому старті, останній тур дебатів на «Першому національному», останні можливості зустрічей з виборцями для агітації, останні замовні матеріали в друкованих і онлайн ЗМІ…

Так, джинсують всі. Замовні матеріали з прихованою рекламою чи «джинса» вже нікого не дивують.  Як і не дивує відверте агітування тих чи інших журналістів чи навіть редакцій. Час такий,  - знаходиться пояснення. Н можна стояти осторонь політики.

За останнім дослідженням Інституту Масової Інформації (ІМІ) в квітні 31% усіх замовних матеріалів в загальнонаціональних ЗМІ належали Юлії Тимошенко, ще 25% - Сергію Тигіпку, дещо відстав від них Петро Порошенко з 16% «джинси».

Зрозуміло, що в травні, з наближенням виборів «джинсова» активність кандидатів в президенти тільки посилилась. Епічні інтерв’ю Юлії Володимирівни і Сергія Леонідовича про те, як вони рятуватимуть Україну, просування ініціатив і промоція добрих справ  Петра Олексійовича, поодинокі хвалебні матеріали про Олега Ярославовича і Олега Валерійовича, Ольгу Вадимівну і Наталію Юріївну, Михайла Марковича і Петра Миколайовича. Кожен кандидат прагне донести інформацію про те, що саме він здатен керувати Україною в доволі непростий час. При чому використовуючи як законні методи агітації, так і матеріали з ознаками замовності. Чому не можна сказати прямо – замовні матеріали? На жаль (чи на щастя) жодного журналіста чи редактора не ловили на тому, що він брав гроші чи ще щось з рук Тимошенко чи Порошенка. Але людина, здатна аналізувати, логічно мислити і читати поміж рядків, може побачити спроби маніпулювати її думкою.

Чим погані замовні матеріали? Якщо пояснити схематично, не вдаючись в філософські розмірковування про місію журналістів і питання етичності розміщення проплачених текстів, це підміна товару. Ви, як покупець маєте право отримати повноцінний якісний продукт, а не агітку. З іншого боку, «джинса» шкодить і самим ЗМІ, адже вони ризикують розгубити довіру аудиторії. Ще один момент – замовні матеріали добряче спотворюють реальність. Наприклад минулої виборчої кампанії, за допомогою відбірної «джинси» Наталя Королевська нагнала собі немаленький рейтинг і як його використала? Правильно, долучилася до команди Януковича.

Тож, коли 25 травня ми будемо робити свій вибір,  варто спробувати відкинути всі оціночні судження, нав’язані нам ЗМІ і максимально відповідально підійти до справи. Інакше, стане президентом людина з ознаками чесності і порядності…

П.С. На одній з пар (я викладаю в Школі Журналістики і Медіакомунікацій УКУ) ми зі студентами вчилися знаходити замовні матеріали в ЗМІ. Після заняття одна дівчина з гіркотою написала в соцмережі, що більше не може спокійно дивитись новини і читати газети – вона тепер розуміє, де нею намагаються маніпулювати. 

Напевно, всі ми маємо пройти через таку гіркоту, щоби нарешті почати думати самостійно. Робити вибір самостійно. І відповідати потім за цей вибір.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ