Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

Що знову замість нової структури ЛМР пропонує Садовий?

Пригадуєте, скандал з таким собі Аленом Гуйо? Це французький фахівець з місцевого самоврядування, який проводив аналіз структури виконавчих органів Львівської міськради на замовлення Інституту міста ще 6 років тому. І його висновки були вражаючі!

Документ з детальним аналізом усіх недоліків чинної структури іноземний експерт після дослідження подав міському голові, але ці висновки, банально, приховали від громади. Ніхто в Ратуші і не намагався прислухатися до зауважень француза чи втілювати його приписи у реальність. Запитання, для чого тоді у нього замовляли це дослідження? Очевидно, результат замовникам не підійшов - не те вони хотіли прочитати на сторінках звіту. І не дивно.

Існування чинної структури ЛМР давно втратило будь-яку доцільність і потребує докорінного перетворення - наскрізна теза дослідження Гуйо. Далі лише тези зі звіту Алена Гуйо: • Корупція паралізує місто • Самоконтроль сприяє корупції • Надмірна кількість департаментів • Немає ефективної системи управління • Містом керує централізована влада радянського зразка • Немає чіткості у розподілі повноважень • У чиновників немає повноважень, необхідних для виконання посадових обов’язків • Діє пірамідальна система прийняття рішень • Розкиданість служб • Один відділ не знає чим займається інший • Існує чимало непотрібних управлінь, які не приносять жодної користі • Множинність обов’язків у відділах • Немає жодної купівельної політики, жодного поняття про проведення тендеру • Система закупівлі сприяє розвитку корупції • Існує велика кількість нестандартизованих документів • Безвідповідальність працівників • Кожен працівник належить до певної політичної сили • Заступники міського голови не є народними обранцями – це справжня олігархія • Система формування державних замовлень корумпована, підприємства дають хабарі, щоб заволодіти ринком.

... Цей перелік далеко неповний. Аналіз дослідження помістився на 69 сторінках. І доводить, що необхідні масштабні реформи, аби докорінно змінити курс і нарешті перейти від радянської до демократичної моделі управління містом. У минулій каденції, ще на початку 2013-го року, ми прийняли зміни до структури, які мали б стати дієвою реформою побудови відносин міста та громади. Проте міський голова тоді виступив категорично проти, і коли міська рада проголосувала за нову структуру – заблокував введення її у дію через суди. І вже після чергового переобрання із найбільшою фракцією у міській раді (серед яких багато депутатів-чиновників ЛМР) Андрій Садовий вкотре планує внести косметичні зміни до старої чинної структури на четверговому пленарному засіданні ради. Його пропозиції жодним чином не змінюють ані суті структури, тим більше не вирішують проблем, про які вже понад шість років говорять українські та іноземні фахівці з місцевого самоврядування.

Реально, міський голова спромігся на те, щоби запропонувати перейменувати назви (!) посад двох своїх заступників та змінити підпорядкування кількох департаментів. Фракція Всеукраїнського об’єднання «Свобода» пропонує докорінні зміни, які є дієвою і необхідною реформою побудови відносин міста та громади. Основні пункти: • Введення посад галузевих заступників міського голови, які нестимуть персональну відповідальність за ввірений їм напрямок роботи. Їх погоджуватиме рада, а не призначатиме на власний розсуд міський голова, як це відбувалось із керівниками департаментів • Системність управлінських процесів та чітка лінія відповідальності «Міський голова-галузевий заступник-начальник галузевого управління» за результати роботи у відповідній галузі Ліквідація зайвої ланки департаментів та оптимізація процесу виконання управлінських рішень. (Стара виконавча вертикаль виглядає так: міський голова – заступник міського голови – директор департаменту – начальник управління – начальник відділу–виконавець). • Скорочення штату службовців міської ради на 155 осіб – загалом 1200 працівників у структурі • Створення антикорупційного управління, непідконтрольного міському голові, яке координуватиме Секретар ради. Адже чинне управління контролю і аудиту, яке входить до структури «Адміністрації міського голови» є інструментом неефективного самоконтролю • Визначення ухвалою міської ради граничної чисельності штатних одиниць щодо кожного управління – на відміну від чинної структури, де міський голова та його виконавчий комітет може самостійно та без жодного зовнішнього контролю збільшувати кількість працівників управлінь чи департаментів на власний розсуд в межах 1355 осіб • Економія та ефективний розподіл бюджетних коштів, дієвий контроль за їх використанням, виконанням робіт і обов'язків.

Це легкі в виконанні, але надто суттєві зміни, які б назавжди поклали край поняттям «спадщина радянської епохи», «інститут колективної безвідповідальності» чи «царство бюрократії», які характеризують зміст нинішньої структури міськради від Андрія Садового. Є очевидним: громаду міста повинна обслуговувати виконавча влада, побудована за, справді, європейськими стандартами. Стара чиновницька законсервована і корумпована система, яка тільки за допомогою припудрювання медіа-імперією її очільника продовжує існувати, має відійти в минуле.


 

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ