Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Економіка  |  Війна з Росією

Auchan, Heineken, Carlsberg та інші. Сотні західних компаній залишились у РФ – NYT

Сотні західних компаній все ще поповнюють економіку країни-терориста.
Фото: rada.gov.ua

Коли Росія напала на Україну, західні компанії пообіцяли негайно покинути цей ринок. Відтак McDonaldʼs закрив свої заклади, нафтовий гігант BP вирішив позбутися своїх гігантських російських інвестицій, а французький автовиробник Renault продав заводи, пише Forbes Україна з покликанням на The New York Times. Водночас сотні інших західних компаній все ще перебувають у РФ.

Дані, зібрані Єльським університетом, показали, що з майже 1600 компаній у Росії до війни понад чверть продовжували працювати там на повну потужність, а деякі лише відкладали заплановані інвестиції. В опитуванні вдвічі більшої кількості фірм, проведеному Київською школою економіки, ця частка наблизилася до 50%.

Але інше дослідження припускає, що лише деякі з компаній повністю розірвали зв'язки з РФ, виявивши, що менше ніж 9% із приблизно 1400 компаній з Європи, США, Японії, Великої Британії та Канади продали російське дочірнє підприємство після війни.

Деякі компанії, яких звинувачують у тому, що вони допомагають фінансувати російську агресію, кажуть, що залишаються, тому що «потребують клієнти». Серед них Auchan, одна з найбільших мереж супермаркетів у Франції, яка зберегла свої 230 магазинів у Росії та заявляє, що має намір залишитися, щоб «задовольнити основні потреби цивільного населення в харчових продуктах».

Інші компанії згорнули свої операції в Росії, або їхній вихід, про який було оголошено минулої весни, зупинився. Фармацевтичний гігант Pfizer припинив інвестувати в Росію, але продовжує продавати обмежений асортимент продукції, а прибуток спрямовується до гуманітарних груп в Україні. 

Carlsberg, третя за величиною пивоварна компанія у світі, намагається знайти покупця для своїх російських пивоварень, який запропонував би умови зворотного викупу, що дозволяють компанії повернутися після закінчення війни.

Для багатьох компаній вихід із Росії виявився складнішим, ніж очікувалося. Керівники західних корпорацій часто кажуть, що вони несуть відповідальність перед акціонерами за те, щоб знайти покупців, здатних забезпечити певну вартість мільярдних активів, а не віддавати їх Москві. Подібні побоювання спонукали тютюнового гіганта Philip Morris минулого місяця заявити, що він, можливо, ніколи не продасть свого російського бізнесу, попри спроби зробити це.

Після західних санкцій Росія змінила правила націоналізації. Іноземні компанії можуть продавати активи лише з дозволу Мінфіну Росії, що може тривати від шести до 12 місяців. Heineken заявила, що такі перешкоди затримали її зусилля із продажу. Незабаром після оголошення в березні минулого року про припинення продажу пива у Росії компанія заявила, що вона «отримала офіційні попередження від російської прокуратури» про те, що рішення про припинення або закриття її російської дочірньої компанії вважатиметься навмисним банкрутством — кримінальним злочином, який може призвести до націоналізації.

Інші компанії не хочуть поступатися часткою ринку компаніям з Китаю, Туреччини, Індії або Латинської Америки, уряди яких не є частиною режиму санкцій, і придивляються до власності й пакетів акцій, залишених західними фірмами.

Нагадаємо, Нацагентство з питань запобігання корупції (НАЗК) внесло французьку корпорацію Auchan у перелік міжнародних спонсорів війни.Також агентство внесло компанію Metro Cash & Carry до переліку міжнародних спонсорів війни. 

У списку міжнародних спонсорів війни агентство також включило компанії Procter&Gamble, OpenWay Group, Danieli, TMS Tankers Ltd., Minerva Marine Inc., Thenamaris Ships Management, Delta Tankers Ltd., Dynacom Tankers Management Ltd., Leroy Merlin, ComNav Technology, Mondi Group/Mondi PLC, eKassir, Liberian International Ship & Corporate Registry та Bonduelle. 

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ