Хакерська атака на телекомунікаційну компанію «Київстар» стала «чорним лебедем» для всієї країни – банки опинилися серед постраждалих, хоча їхні проблеми обмежені роботою термінальної мережі.
«Ми всі дуже добре підготувалися до всіх ризиків, які були в попередньому році, але «чорного лебедя» з «Київстаром» ніхто не очікував, що можна завалити таку потужну компанію. І до цього, я гадаю, ми ніколи не зможемо підготуватися, зрозуміти, які ще можуть бути виклики у нас», – заявив заступник голови правління ТАСкомбанку Анатолій Кухарчук.
Вплив на роботу банків був обмежений. «На мережу відділень це не вплинуло ніяк, тому що там по два – три провайдери заведено, «старлінки» є, генератори є, все є, і вони там працюють без проблем. Але POS-термінали – так, десь 40% перестали працювати, і це проблема», – сказав Анатолій Кухарчук.
Банки сприйняли цей виклик і реагують на нього, отримуючи важливий досвід. «Головне, щоб банк мав технічну можливість працювати. Завдяки рекомендації Національного банку ми вибудували систему Power Banking, і НБУ контролює, звертає дуже велику увагу банків, тому що всі розуміють, що може бути що завгодно. Може зв’язок лягти, може щось пролетіти, що завгодно. І тому у кожного банку є різні моделі. Головне – забезпечити діяльність фінансової установи, щоб клієнти могли користуватися послугами банку», – заявив голова правління банку «Глобус» Сергій Мамедов.
Ковід та війна змусили банки бути сильнішими в IT-сфері. «Ми не знаємо, що може бути. І часто виходить, що готуємось до одного, а виникає інша ситуація. «Київстар» – це реальний приклад. Але ми вміємо, як банкіри, вирішувати питання. Ми знаходимо інструменти, щоб ці питання вирішувати. 100% гарантії не може бути ніколи, але те, що ми будемо вирішувати проблеми, якщо вони з’являться, і вирішимо їх, то в цьому я впевнений на 100%», – зазначив Сергій Мамедов.