За підрахунками вчених, третину нашого життя займає робота. Вона не тільки дає змогу заробити, а й за її допомогою ми реалізовуємо свій потенціал, розвиваємося тощо. Робочий процес не є одностороннім, коли співробітник лише займається виконанням своїх посадових інструкцій та обов’язків, це ще й взаємодія із працедавцем.
У своєму новому матеріалі Міжнародний кадровий портал hh.ua дізнавався, чого очікують від роботодавця співробітники у першу чергу і що отримують. Так, 65% респондентів, перш за все, очікують на достойну оплату праці. Разом із тим, лише на думку 16% опитаних це очікування виправдане. А от кожен п’ятий українець переконаний, що роботодавець повинен давати право підлеглому працювати віддалено чи у зручному для нього місці.
65% респондентів, перш за все, хочуть отримувати високу заробітну плату. Дещо менше половини вважають, що роботодавець повинен надавати можливість для розвитку та кар’єрного зростання. Трохи більше третини опитаних стверджують, що їх продуктивність залежить від емоційної атмосфери у колективі. Під час пошуку роботи, українці звертають увагу на загальний клімат в колективі, який є одним із першочергових питань, що хвилюють пошукачів. Дружба на роботі: ґендерний аспект
Серед тих, хто брав участь в опитуванні, 35% знаходяться у постійному пошуку знань та нового досвіду. Саме це і є для них важливим критерієм під час працевлаштування. Кожен четвертий хоче бути офіційно працевлаштованим і отримувати офіційну заробітну плату, право на оплачуваний лікарняний та відпустку. Для п’ятої частини респондентів бажаним є гнучкий графік роботи, а також можливість працювати віддалено. На думку українців, такий підхід до організації роботи з боку керівництва демонструє довіру до підлеглих.
19% працівників претендують на право приймати стратегічні рішення в компанії. Кожен шостий - вважає, що роботодавець повинен належним чином організувати робочий простір підлеглих. 14% українців хочуть аби роботодавець відзначив їхній вклад у розвиток компанії. Кожен десятий працівник бажає мати доступ до сучасних технологій і стільки ж хочуть працювати з іноземними колегами. 9% респондентів вважають, що керівництво повинно сформувати прозору та зрозумілу систему заохочення для працівників, і стільки ж респондентів очікують, що працедавець повинен опікуватися здоров’ям своїх підлеглих. 8% українців хочуть, щоб їх робота знаходилася недалеко від дому, а 7% звертають увагу на популярність компанії. Кожен двадцятий звертає увагу на соціальну значущість діяльності компанії і стільки ж респондентів хочуть, щоб роботодавець займався загальним кліматом в компанії та організовував спільний відпочинок.
І лише 1% українців звертають увагу на соціальну відповідальність бізнесу та на благодійні заходи, у яких бере участь компанія.
Якщо ж говорити про те, на скільки співпадають очікування респондентів із дійсністю, то спостерігаються певні розбіжності. Так, опитування показало, що менше половини респондентів офіційно працевлаштовані, хоча прагнуть цього. Разом із тим, третина працюють у гарному колективі, де панує довіра та повага. Четверта частина офісних працівників зауважують, що їхні компанії мають зручні та обладнані офіси і стільки ж мають гнучкий графік роботи. 22% респондентів працюють у відомій компанії. Кожен п’ятий українець має можливість приймати рішення щодо важливих питань діяльності компанії і стільки ж офісних працівників мають роботу поруч з домом.
Кожен шостий учасник опитування розказав, що в рамках робочого процесу може розвиватися, у тому числі і за допомогою навчальних курсів. 16% українців зазначають, що роботодавець забезпечує їм високу та достойну заробітну платню. Кожен сьомий має доступ до сучасних технологій і стільки ж беруть участь в активному корпоративному житті. Кожен восьмий має перспективи кар’єрного зростання. 11% респондентів зауважили, що отримують бонуси та премії за успіхи на роботі, стільки ж опитаних сказали, що їхнє керівництво виділяє вклад кожного співробітника в розвиток компанії. 6% офісних співробітників стверджують, що їх компанія бере участь у соціальних та благодійних проектах, а 5% респондентів стверджують, що їх компанія є соціально відповідальною.
Опитування показало, що є певні розбіжності між тим, чого хочуть українці від свого працедавця, і тим, що він може їм забезпечити. Разом із тим, офіційне оформлення, атмосферу взаємної поваги, зручний офіс українські роботодавці все ж таки намагаються забезпечити своїм працівникам.
Дані були отримані в результаті опитування, проведеного Дослідницьким центром Міжнародного кадрового порталу hh.ua у червні 2017 року. В опитуванні взяли участь 974 респонденти з усієї України.