Як розповів в коментарі Гал-інфо керівник департаменту міської мобільності та вуличної інфраструктури ЛМР Олег Забарило у Львові триває перший етап впровадження електронного квитка, який в першу чергу спрямований на освіту пільговиків.
“Військові дії і оголошення воєнного стану суттєво затримали сам процес через те, що в березні ми отримали лист від нашого ключового підрядника - консорціуму Mikroelektronika SoftServe про те, що у зв’язку з воєнним станом наступають форс-мажорні обставини й вони повною мірою не можуть виконувати свої обов’язки.
За кілька днів перед початком повномасштабного вторгнення Mikroelektronika відкликала всіх своїх представників з території України. І з того часу ми наразі змушені всю технічну роботу, виконувати силами Львівавтодору. Але не завжди маємо достатньо компетенцій й відповідно, технічних можливостей для того, щоб це якісно робити”, - зазначає Олег Забарило.
Він також додав, що є листи й від інших ключових підрядників про те, що у зв’язку з форс-мажорними обставинами вони не можуть виконувати свої обов’язки. Зокрема через часткову мобілізацію працівників.
Зараз акцент впровадження системи робиться на видачі транспортних карток пільговикам.
“Якщо говорити про загальну кількість виданих карт, то ми цей період використали для того, щоб приймати заяви й видавати транспортні картки. На сьогодні в нас видано близько 118 тисяч транспортних карток пільговим категоріям загального характеру і понад 25 тисяч учнівських транспортних карток.
Відповідно, враховуючи загальну кількість вже виданих, нам залишається видати приблизно 6 тисяч карток, дивлячись на ті заяви, які нам надійшли”, - повідомив керівник департаменту міської мобільності.
Фактично, місто підійшло до етапу впровадження механізму компенсації перевізникам, по факту здійснених валідацій.
“Ми хочемо внести зміни до положення про компенсаційні виплати перевізникам. Тобто зобов’язати всіх пільговиків здійснювати відповідно валідацій і користуватися не пенсійним або іншими якимись посвідченнями, а суто карткою Леокарт, для того, щоб могти прозоро і якісно компенсувати витрати перевізникам за тих пільговиків, яких вони перевезли”, - зазначає Олег Забарило.
Впровадження даної системи дасть можливість поміняти підхід самих перевізників та їх водіїв до перевезення пільговиків. Адже, при відсутності валідації проїзду пільговиками, відшкодування за їх перевезення не будуть проводитись.
Водночас про можливі терміни впровадження оплати проїзду для інших категорій пасажирів наразі нічого не відомо.
“Ми з лютого почали тестувати безготівковий розрахунок по платіжних картках, та по Леокартах. Це робота клопітка і нам потрібні наші підрядники тут на місці для того, щоб якісно все працювало. Адже є ризики того, що якщо ми щось неналежно протестуємо або завчасно запустимо в роботу то можуть бути помилки. Це все-таки безпека фінансових операцій, людські кошти - ми собі такого дозволити не можемо, тому власне, оцей другий етап в частині безготівкової оплати ми змушені трохи затримати”, - повідомив Забарило.
Отже, найближчий етап впровадження електронного квитка у Львові - це перехід пільговиків виключно на користування Леокарт, або оплата готівкою.
“Нам необхідно зараз дочекатися наступної сесії ЛМР для того, щоб ми акцептували ті зміни до Порядку компенсаційних виплат. І теоретично ми вже можемо це запускати в роботу. На мою думку, це буде восени, але все залежить від того, наскільки система буде коректно працювати”, - підсумував Олег Забарило.