Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

Федоров розповів про шість сервісів, які невдовзі з'являться в Дії

Сьогодні застосунком Дія користуються понад 18,7 млн людей, це кожен другий українець.
фото - ілюстративне

Як повідомив Віцепрем'єр-міністр і міністр цифрової трансформації Михайло Федоров у блозі для Obozrevatelзараз у роботі команди цифрової трансформації десятки нових сервісів, які поступово будуть у застосунку.  

"Частина з них проходить бета-тестування. Наша команда доопрацьовує всі деталі й уже найближчим часом послугами зможуть скористатися мільйони українців", — сказав він.

В Україні серед п'яти найочікуваніших сервісів, за словами Федорова, є: 

Заява на шлюб

Незабаром на порталі Дія з'явиться можливість подати заяву на реєстрацію шлюбу. Отримання послуги триватиме до 15 хвилин. Це з урахуванням часу на вибір формату церемонії, місця, часу й інших деталей.

"До появи послуги в Дії українці мають іти до ДРАЦС, подавати заяву, потім сплачувати держмито й із квитанцією повертатися до установи. На порталі це все буде доступно онлайн. Хтось один із партнерів може заповнити заяву в Дії, а інший підписати її електронним підписом. Тож без вашої згоди подати заяву на шлюб точно не вийде", — пояснив Михайло Федоров.

Заміна посвідчення водія

Для всіх, хто користується тимчасовим посвідченням водія, хто втратив, пошкодив чи змінив прізвище в документі, буде доступна заміна посвідчення водія в Дії. Послуга працювала в застосунку з 2021 року. Але через повномасштабне вторгнення в цілях безпеки деякі реєстри не працювали, відповідно послуга була недоступна.

"Зараз ми працюємо над тим, щоб повернути заміну посвідчення водія в Дію. До того ж удосконалюємо послугу, щоб замінити права можна було не лише з ID-карткою, а й із закордонним паспортом чи посвідкою на постійне або тимчасове проживання для іноземців. Також важливе оновлення — отримати права можна у форматі digital first. Тобто користуватися лише цифровим аналогом без пластикового посвідчення. Або ж за бажанням зможете замовити й забрати його в сервісному центрі МВС", — сказав міністр. 

Скасування належного користувача

Восени в Дії повернули послугу шерингу авто. Відтак понад 87 тисяч разів користувачі пошерили техпаспорт, щоб він з’явився у застосунку Дія родича чи знайомого. Тепер у застосунку з'явиться можливість скасувати належного користувача. Це зможе зробити як власник авто, так й ініціювати сам належний користувач, зазначив міністр.

"Раніше потрібно було особисто йти в сервісний центр МВС, писати заяву або чекати, поки вийде термін дії шерингу авто, на який його призначили. Зараз послуга в розробленні й незабаром зможемо її презентувати", —  запевнив очільник цифрового відомства.

Витяг про несудимість

Щорічно в Україні витяг про несудимість отримують близько мільйона людей, який є необхідний при оформленні на роботу, усиновленні дитини чи в інших життєвих ситуаціях.

Якщо ваші дані є у відповідних реєстрах, зазначає Михайло Федоров, отримати витяг у Дії можна буде за кілька хвилин. Уся необхідна інформація підтягнеться автоматично.

Судові рішення

Мінцифри тестує судові рішення в Дії. Не потрібно буде ходити до суду, щоб дізнатися рішення судової справи. Замовити відповідний документ вдасться в кілька кліків.

"До того ж він підписаний електронним підписом судді й має таку саму юридичну силу, що й паперовий документ. Це звільняє від поїздок у держустанови й годинних черг", — додав міністр.

Розмитнення авто

У міністерстві цифрової трансформації України прогнозують, що ця послуга стане однією з головних антикорупційних реформ у митній галузі. Профільний комітет парламенту вже підтримав зміни до законодавства. Тепер їх залишилося допрацювати й ухвалити. 

"Що зміниться? Розрахунок митного збору відбуватиметься за новою системою, яка повністю виключить людський фактор. У Дії потрібно буде ввести всього три характеристики: рік виготовлення авто, тип двигуна, його об'єм або потужність. Далі система автоматично розрахує вартість розмитнення. На відміну від чинної зараз формули, вартість авто не враховуватиметься. Тож цим не зможуть зловживати ні митники, ні люди. Це заощадить кошти й час тисячам українців, а українську митницю зробить антикорупційною та прозорою", — пояснив Михайло Федоров.

Він також додав, що паралельно команда працює над десятками нових послуг, зокрема — перереєстрацією авто в Дії, електронним нотаріатом, сервісами для юридичних осіб, документами про освіту в застосунку, перезапуском реєстрації місця проживання.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ