Головний дитячий імунолог Києва, доцент кафедри дитячих інфекційних хвороб та дитячої імунології Національної медичної академії післядипломної освіти імені П.Л. Шупика, кандидат медичних наук Федір Лапій у інтерв'ю 5.ua розповів, що препарати проти грипу та ГРВІ, які рекламуються, в основному неефективні.
"Як тільки починається сезон застуд – для кого війна, для кого мати рідна. Як правило, те, що рекламується, неефективне. А те, що ефективне, не потребує реклами. Часто препарати, які рекламуються, не вивчались, не доведено їх ефективності. Це більше мас-маркет, ніж те, що потрібно приймати. Але багато людей на це ведеться. Деякі мої колеги кажуть "та нехай приймають, лиш би зайвий раз не чіпали зайвими консультаціями, дзвінками". І пацієнти зайняті і лікар ситий. У нас ще є міф, коли настає сезон застуд, тоді починають їсти лимони, бо там вітамін C. При тому, що у смородині набагато більше вітаміну С", – сказав він.
"До деяких пацієнтів заходиш додому і сльози на очі навертаються від часниково-цибульного віджиму. І деякі пацієнти ще носять на шиї зубчик часнику. Спочатку думаєш, можливо, це чийсь трофей. І всі вони хворіють на грип. І коли запитуєш "ну що, допомогло?", вони відповідають "ні". Це тебе захищає тільки від того, що до тебе у транспорті підходити не будуть", – додав імунолог.