20 січня 2024 року добігає завершення найбільший художній проєкт 2023 року — “Космогонія сенсів”, офіційне відкриття якого відбулось 24 серпня о 18:00 в Музеї сучасного українського мистецтва Корсаків(м.Луцьк).
“Космогонія сенсів” є частиною мистецького проєкту “Космогонія”, що триває з листопада 2022 року і передбачає створення художником Петром Антипом найбільшої картини у світі площею 2000 квадратних метрів (висота — 10 метрів, ширина — понад 200 метрів), а також проведення різноманітних мистецьких та освітніх заходів.
“Космогонія сенсів” це спроба за допомогою художніх засобів візуалізації – розкрити для глядачів на потаємні глибини всесвіту, спонукати до пошуку відповіді на одвічне питання, про роль кожного з нас в процесі його еволюції, розкрити сенс найбільших цінностей людського буття.
Під час війни та боротьби за незалежність відчуття єдності, культурної ідентичності та мистецької сили стають особливо важливими для будь-якої нації. Коли кожен день є випробуванням для національного духу, виставка “Космогонія сенсів” — це прояв творчого єднання українських митців, їхня рефлексія на події сьогодення, пошук нових значень, переконані організатори проєкту.
До експозиції проєкту, що охопив площу в 5000 квадратних метрів, увійшли понад 500 артоб'єктів в найрізноманітніших художніх техніках від 300 українських художників, з Луцька, Рівного, Житомира, Львова, Чернівців, Тернополя, Києва, Шостки, Харкова, Кропивницького, Миколаєва, Одеси та Кривого Рогу та інших міст України.
«Одна з робіт, яку я представив у даному проєкті має назву «Найбільша цінність». Це скульптура у вигляді людського силуету в повний ріст (висотою близько 160 сантиметрів) повністю створена з касових чеків, оскільки це, мабуть, найбільш влучний артефакт з сучасного світу споживацтва, що на мою думку є значно влучнішим відображенням нинішньої дійсності за відомий усім «банан на скотчі». В єдиний художній образ зібрано тисячі товарних чеків, чи не єдина «найбільша цінність» автора за цілий рік життя. Час, місця, події, речі, послуги – надійно зафіксовані тут, скупим друкарським шрифтом. Якщо зібрати до купи лише числа, виділені жирним на кожному з даних чеків, то в сумі вийде досить значна сума коштів, від якої, зрештою, не залишилось майже нічого, окрім цих папірців, які навіть на макулатуру здати неможливо, через надмірну токсичність чорнил у їх складі… Інша робота «Пікселі» (картина, викладена з сотень дрібних чорних квадратиків) - про тонку межу між реальним і віртуальним світом, на якій щодня доводиться балансувати в пошуках власної ідентичності» - розповідає тернопільський митець Олег Семців.
До слова, тема пошуку життєвих сенсів для нього не нова і вже знаходила відображення у більш давніх роботах художника, як от скульптура з пивних кришечок «Останній шанс» чи пазликів «Never give up!»
