Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

КРАІЛ пояснила, чому ринок азартних ігор потребує ефективного державного регулювання

Реформування гральної індустрії триває вже третій рік. Але недосконала законодавча база та малоефективне державне регулювання сфери грального бізнесу не сприяють виходу гемблінг-компаній з “тіні”. Крім того, саме держава за допомогою регуляторних механізмів повинна слідкувати за дотриманням операторами вимог закону та наявністю в гральних закладах безпечних умов для користувачів.

Попри певні труднощі КРАІЛ видає ліцензії, на ринок виходять нові учасники, галузь розвивається і потребує ефективного державного управління.

Складові регуляторної політики

З урахуванням того, що надмірне захоплення азартними іграми може призвести до виникнення хворобливої залежності та появи проблем з фізичним і психічним здоров’ям, роль держави у регулюванні грального ринку є надзвичайно важливою. У першу чергу йдеться про безпеку громадян.

З метою захисту користувачів від шахрайства та відмивання коштів держава запровадила ліцензування операторів ринку азартних ігор. Так, упродовж 2021-2022 років КРАІЛ видала 8 ліцензій на облаштування наземних казино та 16 — на організацію онлайн-ігор (4 з них анульовано). Варто зазначити, що такі ліцензовані оператори, як Cosmolot, Slots City, SlotoKing, Vulkan, Pin Up очолюють рейтинг популярності за версіями більшості незалежних експертів.

Також у профільному законі встановлені чіткі вимоги щодо місця розташування наземних гральних закладів та обмеження щодо віку користувачів — до гри допускаються особи, яким виповнився 21 рік.

Варто зазначити, що названі вище бренди, а також First Casino, ChampionCasino, Favbet казино беруть на себе відповідальність за безпеку користувачів, включаючи захист персональних даних. Зареєструватися на сайті можуть тільки повнолітні особи. А щоб вивести виграні кошти, потрібно пройти верифікацію, надавши копії паспорта.

Державне регулювання гемблінг-сфери передбачає й контроль витрат та сплату податків. Цей аспект потребує серйозного доопрацювання. На думку КРАІЛ, вирішальну роль щодо контролю грошових потоків, та й дотримання принципів відповідальної гри відіграватиме Державна система онлайн-моніторингу (ДСОМ). Але її впровадження поки що не є пріоритетним для законодавців.

Важливою складовою регуляторної політики є гарантування виплат виграних коштів. Обов’язкові гарантії користувачам, що їхні гроші не пропадуть, передбачені, наприклад, в законодавстві Канади та США. В Україні ж, відповідно до ст. 15 Закону ”Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор” оператори зобов’язані фіксувати в онлайн-системі всі операції з прийняття та повернення ставки, здійснення виплати виграшу та обміну коштів на ігрові замінники гривні й навпаки. А контролювати дотримання цих вимог мала б КРАІЛ з допомогою ДСОМ.

До регуляторних функцій держави належить також зменшення ризиків розвитку гральної залежності. З цією метою в Україні створено Реєстр осіб, схильних до лудоманії. Станом на квітень 2023 року у список внесено 740 людей. Хоча справжні масштаби залежності від гри невідомі, бо в Реєстрі не зафіксовані ті, що грають онлайн. За обережними прогнозами експертів, кількість лудоманів в країні може упродовж двох-трьох років перевищити пів мільйона.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ