Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

“Молодь вільна від куріння”: у Львові обговорили ситуацію щодо куріння

Учора, 7 липня, у Львівській ОДА відбувся круглий стіл з ініціативи молодіжних організацій щодо загрозливої ситуації у зв’язку із високим рівнем поширеності серед молоді куріння тютюну, електронних цигарок, нікотинових подушечок та кальянів.

Всеукраїнська кампанія “Молодь вільна від куріння” була запущена упродовж 2019-2021 років молодіжними організаціями в різних куточках України, зокрема Львові, Києві, Луцьку, Дніпрі, Херсоні. 

Як зазначили організатори, їхньою метою є посилення захисту молоді від залучення до куріння та просування навичок саме здорового способу життя. До кампанії долучилися 17 громадських організацій Львівщини.

“З 2012 року в нас заборонено в громадських місцях куріння тютюнових виробів, електронних сигарет, кальяну. Проте, на жаль, як показує практика, далеко не всі це виконують, тому ми, відповідно, вирішили промоніторити кальянні, ресторани та опісля подати скарги. Також перевірили території біля шкіл, адже насамперед цільовою аудиторією є саме підлітки”, - повідомив координатор всеукраїнської акції «Молодь вільна від куріння» Олег Слабоспицький.

У Львові, Києві, Луцьку, Дніпрі, Херсоні промоніторили понад 200 кав’ярень та ресторанів. І, як показує статистика, у 75% закладів виявили випадки незаконного куріння кальянів, які після написання скарг до Держспоживслужби так і не припинилися. Також у 90% закладів дозволено курити ТВЕН (тютюнові вироби електричного нагрівання), а всередині них розміщують публічну рекламу цих виробів. 

“Ми здійснили безліч експериментів. До прикладу, одна з міжнародних компаній "Glovo" минулого року додала у свій додаток "IQOS", щоб будь-яка людина могла замовити доставку. Ясна річ, про перевірку віку аж ніяк не йшлося. Ми вирішили зробити експеримент та попросили неповнолітніх замовити через "Glovo" й окремо через офіційний сайт "IQOS" їхні пристрої та стіки для сигарет, і їм все продали, абсолютно не запитуючи”. - зазначив Слабоспицький. 

Виділили три основні загрози, які впливають на поширення куріння серед людей: 

  1. Куріння кальянів, "IQOS", "Glo", "Velo" у приміщеннях ресторанів та кав’ярень;

  2. Реклама кальянів, "IQOS", "Glo", "Velo" у приміщеннях ресторанів та кав’ярень за допомогою вітрин та постерів;

  3. Промоутери сигарет у приміщеннях ресторанів та кав’ярень

Опісля розпочалося обговорення серед учасників. Всі присутні схвалили ідею кампанії та висловили свої пропозиції щодо розв'язання цієї проблеми. Головними пропозиціями стали:

  • Заборонити у приміщеннях закладів ресторанного господарства Львівської області куріння та вживання усіх тютюнових виробів

  • Заборонити у Львівській області рекламу усіх тютюнових виробів у приміщеннях закладів ресторанного господарства, на вітринах та роботу промоутерів, в стаціонарних об’єктах торгівлі та малих архітектурних формах

  • Розмістити соціальну рекламу щодо шкідливого впливу усіх можливих тютюнових виробів в межах населених пунктів, у навчальних, комунальних закладах, закладах культури, в громадському транспорті та його зупинках.

А також запропонували розробити та затвердити програму захисту молоді Львівської області від негативного впливу куріння тютюнових виробів.

“Проводячи різні лекції по школах та закладах освіти ми помітили, що діти вважають, що це менш шкідливо, а більш сучасно і модно. Тому в першу чергу потрібно показати дітям шкідливість цих цигарок. Дітям потрібно дати якусь альтернативу, щоб замінити це споживання сигарок якимось спортом і все в цьому напрямку. І третій момент - батьки. Потрібно і на них впливати, адже діти беруть приклад з них. Дивлячись, що хтось з батьків курить, вони думають: “А чому тоді, якщо це так шкідливо, вони це курять? Я теж буду.” А ще було б добре залучити представників шоубізнесу, людей, які мають вплив на молодь. Якби блогери, тік-токери висвітлювати  цю тему та пропагували здоровий спосіб було б ефективно”, - зазначив громадський активіст Новащак Тарас.

Як повідомив Олег Слабоспицький наприкінці круглого столу, це далеко не остання їхня зустріч. Кампанія “Молодь вільна від куріння” буде далі розвиватись, комунікувати, співпрацювати з різними організаціями та створювати нові альтернативи, до яких поступово будуть долучати молодь. 

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ