Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Культура  |  Волинь

Моторошно-веселі танки: чому в середньовіччі любили зображати Смерть

Фото - Symbolon.
Фото - Symbolon.
Фото - Symbolon.
Фото - Symbolon.
Фото - Symbolon.
Фото - Symbolon.
Фото - Symbolon.
Фото - Symbolon.
Фото - Symbolon.
Фото - Symbolon.
1/5
Жодна історична доба не подарувала стільки образів Смерті, як середньовіччя.

Про це йдеться у матеріалі на сторінці "Symbolon. Центр середньовічних та ранньомодерних студій" у Facebook.

Моторошно-веселі танки смерті (danses macabres), серії гравюр та картин, де усі герої, незалежно від статі та походження, підкоряються її волі, скульптури та статуетки, які мали нагадувати своїм власникам про швидкоплинність часу.

Однією з таких статуеток є «Tödlein» («Смертюшка», бл. 1519) з колекції замку Амбрас у Інсбруці. Її іконографія сягає слів з жалібного псалма Давида:

«Бог Суддя справедливий, і щоденно на злого Бог гнівається, коли хто не навернеться, буде гострити меча Свого Він, Свого лука натягне й наставить його, і йому приготовив смертельні знаряддя, Він зробить огнистими стріли Свої» (Пс 7:12-14).

Боже правосуддя, таким чином, здійснюється через Смерть, яка перебирає Його знаряддя.

Авторство ж приписують Хансу Ляйнбергу, який, вірогідно, створюючи свій маленький шедевр, працював на замовлення Максиміліана І Габсбурга. Статуетка призначалась для кунсткамери імператора, звідки перейшла у зібрання ерцгерцога Фердинанда ІІ, на яке і можна подивитись сьогодні у замку Амбрас.

нагадаємо, раніше Гал-інфо писало про незвичний експонат - мініатюрну труну, яка є нагадуванням про плинність людського життя та неминучість смерті.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ