Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

На Львівщині триває опитування стосовно якості первинної та екстреної медичної допомоги

Минулого тижня у Львівській області стартувало опитування стосовно якості первинної та екстреної медичної допомоги (ЕМД). Уже 500 пацієнтів долучились до ініціативи. Пройти опитування можна ще тиждень.

Як повідомляють в ЛОДА, результати опитування винесуть на обговорення під час круглого столу «Догоспітальна допомога для мешканців громади: взаємодія екстреної та первинної медичної допомоги», який відбудеться у середу, 29 листопада.

«Ми відійшли від ситуацій, коли лікар бігав на кожен виклик пацієнта. Зараз фахівець служби екстреної чи первинної медичної допомоги має чіткий перелік звернень від пацієнта, куди необхідний виїзд спеціаліста, а де вирішити проблему можна самостійно, тобто скориставшись медичними препаратами. Повноваження ЕМД та первинної допомоги почали частково змінюватись. Недостатня комунікація цих змін може викликати дискомфорт у пацієнтів. Тому ми розробили опитування, яким хочемо дізнатися, які проблеми в галузі охорони здоров’я у нас є, які питання найбільше турбують пацієнтів та яким чином ми можемо скоординувати роботу вказаних двох служб», – повідомила в.о. директора департаменту охорони здоров’я Львівської ОВА Наталія Літвінська.

Як розповів заступник начальника управління охорони здоров’я ЛМР Назарій Колачинський, таке опитування орієнтоване насамперед на пацієнта, його потреби, скарги чи побажання. Результати дозволять бачити загальну оцінку галузі охорони здоров’я від споживачів медичних послуг.

Окрім самих пацієнтів, майже 450 фахівців ЕМД та 350 працівників первинної медичної допомоги взяли участь в опитуванні. Вони з власного досвіду знають, які болючі питання необхідно вирішити, аби ці дві служби запрацювали ще ефективніше, в тому числі у взаємодії з пацієнтами.

«Питання мають загальний характер. Відповідаючи на них, можна за шкалою від 1 до 5 (або 10) вказати рівень задоволення тою чи іншою наданою екстреною чи первинною медичною послугою. Також охочі мають змогу залишити відгук, який дозволить покращити рівень обслуговування пацієнтів. Ось наприклад, часто залишають скарги на те, що карета швидкої не приїхала на виїзд. Однак часто є випадки, коли ситуація цього дійсно не потребує і наші фахівці консультують по телефону. Ми просимо викликати екстрену медичну допомогу тільки у випадках, які загрожують життю пацієнта: втрата свідомості, відсутність дихання, серцебиття, масивні кровотечі, ознаки інсульту та інфаркту, наявність травм, з якими пацієнт самостійно не впорається і не зможе дістатись до медичного закладу», - наголосив в.о. генерального директора Львівського обласного центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Андрій Васько.

Серед запитань, які пропонують респондентам: чи задоволені вони вибором сімейного лікаря, як би вони оцінили його роботу за 10-бальною шкалою, наскільки лікар(-ка) доступні, тобто відповідають на повідомлення чи дзвінки пацієнта.

Пройти опитування можна за посиланням.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ