Цього року за відзнаку BookForum Best Book Award змагалось понад 400 книжок від 72 видавництв. І за недавньою традицією книжки оцінювали журі у трьох містах — Львові, Києві і Харкові. Про це повідомили 18 вересня Гал-інфо у прес-службі ЛМР.
Відтак вчора, 17 вересня, були оголошені всі переможці у 17 категоріях та 9 книг, що отримали спецвідзнаки.
Гран-прі — ʺУкраїнська абетка. Малюнки Георгія Нарбутаʺ (Видавець Олександр Савчук, Харків) — за перше повне видання видатної пам'ятки української графіки у досконалому мистецькому оформленні та поліграфічному виконанні.
Класична українська література — ʺАпокрифʺ Лесі Українки / ʺЧотири розмови про Лесю Українкуʺ Блаженнішого Святослава Шевчука та Оксани Забужко (видавництво ʺКомораʺ, Київ) — за потужність сенсів та гармонійну цілісність візуального виконання.
Сучасна українська проза — Яніна Соколова, Ольга Купріян. ʺЯ, Нінаʺ (видавництво #Книголав, Київ) — за відверто розказану історію життя і боротьби з хворобою, сміливість порушити табуйовані дотепер теми та майстерну оповідь.
Сучасна українська поезія — Олена Герасим'юк. ʺТюремна пісняʺ (видавництво ʺЛюта справаʺ, Київ) — за поетичну неординарність.
Класична іноземна література в українському перекладі — Сапфо, Миртіда, Телесілла та інші. ʺПерші поетеси: Кодекс давньогрецької жіночої поезіїʺ (видавництво ʺАстролябіяʺ, Львів) — за гармонійне поєднання високої поезії з високою видавничою культурою.
Сучасна іноземна література в українському перекладі — Ден Сіммонс. ʺТерорʺ (ʺВидавництво Жупанськогоʺ, Київ) — за розширення читацьких обріїв.
Non-fiction — ʺАнтологія української кінокритики 1920-х у трьох томахʺ (ʺНаціональний центр Олександра Довженкаʺ, Київ) — за актуалізацію спадщини українського кіно 1920-х.
Біографія — Дмитро Горбачов. ʺЛицарі голодного Ренесансуʺ (видавництво ʺДух і Літераʺ, Київ) — за ґрунтовне портретування та популяризацію творців українського авангарду.
Історія — Сергій Плохій. ʺЗабуті покидьки східного фронтуʺ (ʺКлуб Сімейного Дозвілляʺ, Харків) — за новаторство у представленні історичних студій.
Література для дітей від 0 до 5 — Наталка Малетич. ʺПривид, який не міг заснутиʺ (ʺВидавництво Старого Леваʺ, Львів) — за тонке розуміння запитів найменших, а отже, найвимогливіших читачів.
Література для дітей від 6 до 8 — Оксана Драчковська. ʺЗайчик-нестрибайчик та його смілива мамаʺ (видавництво ʺЧорні вівціʺ, Чернівці) — за делікатне висвітлення непростої теми, що завдяки мистецькій формі досягає дитячої свідомості та виховує людяність.
Література для дітей від 9 до 12 — Олег Гавріш. ʺКазки баби Гавришихиʺ (видавництво ʺЧас майстрівʺ, Київ) — за прищеплення любові до справжньої книги, яку з цікавістю читаєш, з насолодою розглядаєш і з приємністю гортаєш.
Література для підлітків і YA — Катерина Міхаліцина, Станіслав Дворницький. ʺРеактори не вибухають. Коротка історія Чорнобильської катастрофиʺ (видавництво ʺПорталʺ, Київ) — за чесну і вражаючу розповідь про Чорнобильську катастрофу для підліткової читацької аудиторії.
Війна на Донбасі, анексія Криму, переселенці — Олег Сенцов. ʺХроніка одного голодування. 4 з половиною крокиʺ (ʺВидавництво Старого Леваʺ, Львів) — за збереження критичного мислення і ціннісних орієнтирів в екстремальних умовах та за вміння по-різному й переконливо транслювати в книгах особистий досвід.
Візуальна книга — ʺВУФКУ. Lost&Foundʺ (ʺНаціональний центр Олександра Довженкаʺ, Київ) — за копітку працю та візуалізацію українських кіноджерел.
Комікси та графічні романи — Ярко Філевич. ʺКолоніст. Бути людиноюʺ (ʺUA Comixʺ, Львів) — за добрий гумор і здоровий глузд у коміксотворенні.
Наукова література — Максим Стріха. ʺУкраїнський переклад і перекладачі: між літературою і націєтвореннямʺ (видавництво ʺДух і Літераʺ, Київ) — за системний та концептуальний виклад історії українського перекладу в особистостях, епохах і дискурсах.
Спеціальні відзнаки премії ʺBookForum Best Book Award-2020ʺ:
Спеціальна відзнака Малого журі (Львів) — Ірина Вовк. Тритомник ʺНа щиті. Спогади родин загиблих воїнівʺ (видавництво ʺФоліоʺ, Харків) — за гігантську працю упорядниці та редакційного колективу, що спільно зробили цей тритомник колективним пам’ятником героям російсько-української війни.
Спеціальна відзнака ʺМістоʺ (Львів) — Оксана Кісь. ʺУкраїнки в ГУЛАГу: вижити значить перемогтиʺ (Інститут народознавства НАН України, Львів; ʺКолоʺ, Дрогобич) — за відданість авторки-львів'янки ʺжіночій теміʺ, невтомне просування якої щоразу набуває досконалих видавничих форм.
Спеціальна відзнака за найкрасивіше видання (Львів) — ʺБайки Езопа в переказі Олександра Виженкаʺ (видавництво ʺЧас майстрівʺ, Київ) — за виразну й делікатну зображальну інтерпретацію вічних текстів, що завдяки цьому набувають ознак сучасності.
Спеціальна відзнака Малого журі (Харків) — Роман Кабачій. ʺВигнані на степи. Депортація українців із Польщі на Південь України в 1944—1946 рокахʺ (видавництво ʺЛюта справаʺ, Київ) — за порушення важливої теми, яка дає ключі до розуміння сучасної України.
Спеціальна відзнака ʺМістоʺ (Харків) — ʺВасиль Григорович Кричевський. Хрестоматія у двох томахʺ (Видавець Олександр Савчук, Харків) — за фундаментальний підхід у справі повернення імен творців українського Харкова.
Спеціальна відзнака за найкрасивіше видання (Харків) — Джефрі Бетчен. ʺВогонь бажання: зародження фотографіїʺ / Джон Тегг. ʺТягар репрезентації: есеї про множинність фотографії та історіїʺ (видавництво ʺРодовідʺ, Київ) — за естетичну досконалість у репрезентації історії фотографії.
Спеціальна відзнака Малого журі (Київ) — Андрій Достлєв, Лія Достлєва. ʺМені досі соромно викидати їжу. Бабуся розповідала мені про Голодоморʺ (видавництво ʺРодовідʺ, Київ) — за мистецький підхід до теми травматичного досвіду народу, актуальний візуальний наратив і сучасне видавниче втілення.
Спеціальна відзнака ʺМістоʺ (Київ) — Елінор Баркетт. ʺГолдаʺ (видавництво ʺVivatʺ, Харків) — за історію неординарного життя та постання твердих цінностей, де рідні ландшафти важать надзвичайно.
Спеціальна відзнака за найкрасивіше видання (Київ) — ʺАпокрифʺ Лесі Українки / ʺЧотири розмови про Лесю Українкуʺ Блаженнішого Святослава Шевчука та Оксани Забужко (видавництво ʺКомораʺ, Київ) — за майстерну стилізацію києворуської книги і тяглість естетичних традицій.