Слухай онлайн
Cуспільство

Паркування «по-львівськи» дістало львів’ян

Машини на тротуарах, трамвайних коліях, у скверах і на площах – це вже звична картина Львова. Центр міста перетворюється на суцільний паркінг, і виправити ситуацію ніяк не можуть ані міські чиновники, ані працівники ДАІ. Мерія домагається повернення на дороги евакуаторів, а прокуратура і суд вважають, що робота евакуаторів у місті – незаконна, а тим паче вимагання від водіїв грошей за перебування машини на арештмайданчику. Про це пише радіо "Свобода".

Припарковані машини на тротуарах, через які люди змушені виходити на проїжджу частину. Щотижня зупиняються трамваї, оскільки хтось із водіїв припарковує машину на трамвайній колії. Свідком такої ситуації у місті були тисячі львів’ян: як випадкових перехожих, так і заручників чужої нахабності. Натомість водії скаржаться, що у місті бракує місць для зупинок автомобіля.

Борються у різний спосіб

Активісти громадських ініціатив «Дайте пройти» і «Стоп ХАМ» якийсь час наклеювали на автомобілі, припарковані у заборонених місцях, наліпки з написами «Я паркуюсь, як олень або ж рагуль» , «Мені плювати на всіх –паркуюсь, як хочу». Такі ініціативи мали великий розголос, але вплинули хіба на одиниці водіїв.

Львів’янка Ярина Кличковська розповідає, що біля клубу «Пікассо» машини паркують на тротуарах, травниках, збивають загорожі, перегороджують дорогу.

«Це просто немислимо, що діється у місті з паркуванням. Якось побачила неподалік працівників ДАІ, які оформляли аварію, зробила їм зауваження, що поруч десятки машин, припарковані з порушенням Правил дорожнього руху. Однак у відповідь почула, що вони не будуть чекати чотири години, поки власники машин вийдуть з клубу, щоб оформити протокол, який нічого не змінить. Мені порадили порізати шини машин», – каже львів’янка.

Інший співрозмовник, львів’янин Назарій, який нині проживає у Польщі, каже, що порядок з водіями у сусідній державі швидко навели поліцейські, штраф за неправильно припаркований автомобіль дуже високий.

«Важко уявити, щоб хтось поставив свою машину на трамвайній колії, таким чином зупинивши рух громадського транспорту. А у Львові це нормально. Поліцейські у Польщі навчили водіїв високими штрафами паркуватись до міліметра. Просто щоб отримати водійські права, головне навчитись правильно паркувати автомобіль», – розповів чоловік.

Суди вирішують долю евакуаторів

Останні півроку у Львові неправильно припарковані машини з вулиць забирали евакуатори і повернути свій автомобіль можна було з арештмайданчика лише сплативши штраф майже 300 гривень. Громадські активісти наприкінці листопада подали позов з вимогою заборонити роботу евакуаторів у місті, і 2 грудня Галицький суд ухвалив позитивне рішення. Втім, мерія його оскаржила. У конфлікт також втрутилась міська прокуратура, заявивши, що автомобіль можна забрати лише у присутності власника, який підпише складений ДАІ протокол.

За постановою прокуратури Львова, Львівська об’єднана фінансова інспекція перевіряє законність використання та отримання комунальним підприємством «Львівелектротранс» коштів від громадян за евакуацію автомобілів.

9 січня Галицький районний суд ухвалив рішення за позовами прокуратури Львова та організації «Спас» про скасування положень рішення виконкому Львівської міськради, згідно з яким затверджено порядок роботи евакуаторів у місті. Відтак, за рішенням суду, лише працівники ДАІ мають право приймати рішення про переміщення автомобіля евакуатором, а не аварійні служби чи комунальні працівники, як цього домагається мерія.

Заступник начальника юридичного управління міськради Мирослав Гавриляк заявив Радіо Свобода, що мерія подасть апеляційну скаргу на рішення суду.

Законодавство недосконале

Згідно з чинним законодавством, тимчасово вилучити автомобіль евакуатором можуть лише працівники ДАІ після того, як складуть протокол про адмінпорушення, наголошує Радіо Свобода правозахисник Олексій Вєренцов, до того ж, ДАІ не має грошей на утримання штрафмайданчиків.

«Умова повернення машини не залежить від сплати громадянином штрафу. Може мешканець не згідний і оскаржить цей штраф. А у Львові комунальне підприємство перебирає на себе повноваження державних органів, вилучає машини без залучення до цього ДАІ і вимагає незаконно кошти. Ніхто не має права вимагати у людини кошти за перебування машини на арештмайданчику. Запорукою забирання машини є протокол ДАІ, а не рішення водія евакуатора чи комунальника. Бо машину забирають, не маючи жодних підстав і вимагають ще й кошти», – каже Вєрєнцов.

«Звісно, що ситуацію з паркуванням у Львові потрібно вирішувати, але у рамках закону мають залучатись працівники ДАІ, треба налагодити співпрацю між міською радою і ДАІ. Але не можна займатись беззаконням», – додає він.

Поставити машину на трамвайній колії може собі дозволити лише людина, яка впевнена, що її омине будь-яке покарання, яка має дотичність до корупційних дій, переконаний правозахисник. Проблема щодо покарання водія, який нехтує правила дорожнього руху, паркує машину, створюючи надзвичайну ситуацію, у недосконалому українському законодавстві, бо не розроблений механізм евакуації автомобілів, наголошує експерт. А це вже компетенція народних депутатів, тим паче, що у Верховній Раді створене міжфракційне об’єднання парламентарів «Львівщина».

radiosvoboda.org

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ
Загрузка...