Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

Перше робоче місце, - думки експертів

На що звертають увагу роботодавці, беручи на роботу молодих спеціалістів без досвіду? На чому краще зробити акцент у резюме, якщо тільки закінчив виш? Скільки людей залишаються у штаті з офіційним працевлаштуванням після проходження стажування?

Про це все та про інші нюанси взаємодії працедавця та пошукача йшла мова під час прес-конференції на тему «Перше робоче місце: пошук роботи – теж робота. Програми стажування для молодих спеціалістів», яку організував Міжнародний кадровий портал hh.ua в прес-центрі «Главком» 26 червня.

Участь у прес-конференції взяли HR-директор «1+1 Медіа» Лариса Брувер, спеціаліст експертно-аналітичного центру Міжнародного кадрового порталу HeadHunter Україна Катерина Криворученко та PR менеджер KPMG в Україні Марія Кошутська.

На сьогодні доволі популярним є працевлаштування молодих спеціалістів або студентів, котрі не закінчили навчання. Так, дослідження Міжнародного кадрового порталу hh.ua за словами спеціаліста експертно-аналітичного центру Катерини Криворученко демонструють, що 42% українських роботодавців вже давно мають програми стажування і працевлаштування для молодих спеціалістів і їх скорочення не планується.

Разом з тим, 17% роботодавців зазначили, що у їхніх компаніях з початку 2017 року все частіше працевлаштовують молодих фахівців, котрі ще не мають необхідного досвіду роботи, але мають бажання і мотивацію до навчання і опанування обраною професією.

Як правило, фахівцям без досвіду пропонують стажування (нерідко з мінімальною заробітною платою), а як наслідок – офіційне працевлаштування, можливості для навчання, професійного зростання та кар’єрного розвитку.

Також Катерина Криворученко зауважила, що конкуренція серед молодих спеціалістів у межах першого кварталу 2017 року на ринку праці України є достатньо високою. Вона складає шість осіб на одне вакантне місце (hh-індекс – співвідношення кількості резюме до кількості вакансій, розміщених на сайт Міжнародного кадрового порталу hh.ua).

Відповідаючи на запитання журналістів щодо того, на скільки роботодавці готові брати молодь на роботу та зрощувати саме своїх фахівців, Марія Кошутська, PR менеджер KPMG в Україні, розказала, що їхня компанія співпрацює з 50 навчальними закладами і 30 студентськими організаціями, де і знаходить таланти. «Для нашої талановитої молоді є проект, яким ми дуже пишаємося. Це KPMG-лабораторія, в рамках якої відбуваються семінари, лекції, кава з партнерами. Всі ті активності, які спрямовані на те, щоб продемонструвати студентам умови роботи та познайомити з потенційними майбутніми колегами», – розповіла Марія Кошутська. Так як компанія міжнародна, то серед інших вимог до молоді, яка має бажання працювати в KPMG, «must have» – є знання англійської мови. Не менш важливими є глибокі технічні знання та якісні фонові знання.

Програму стажування «1+1 Медіа» за словами HR-директора Лариси Брувер було започатковано 2014 року. «Програма стажування народилася, коли стало зрозуміло, що є стереотип, за яким працевлаштуватися на телеканал можна виключно по знайомству. І це ускладнювало роботу HR-служби», – розказала Лариса Брувер. Також вона розповіла, що під час стажування на вакантну посаду запрошується три людини, з яких після першого етапу відбираються лише дві. Пропозицію залишитися в колективі отримує врешті-решт лише один молодий спеціаліст. За час існування цієї програми стажування на «1+1 Медіа» було працевлаштовані близько 40 осіб.

У середньому за словами представників «1+1 Медіа» та KPMG, з тих, хто проходить стажування і отримує перше місце роботи, приблизно 30% з часом йдуть з компанії, але до того проводять там від двох до двох із половиною років. Основним для компанії є завдання знайти своїх людей.

Говорячи про тренди найближчого майбутнього, Лариса Брувер зауважила, що ті, хто під піде працювати у 2020 році змінюватимуть близько 20 роботодавців за увесь період своєї трудової діяльності. Люди стають більш мобільними, для них важливим є на скільки їхні потреби задовольняються на робочому місці.

Підбиваючи підсумки прес-конференції, спікери зазначили, що діалог між роботодавцем та пошукачем має відбуватися на зрозумілих обидвом сторонам умовах. І не зважаючи на те, що пошук роботи є стресовою ситуацією, все ж таки не тільки працедавець має вивчати потенційного співробітника, а й кандидат на вакантну посаду має займати активну позицію і дізнатися інформацію про компанію, в яку хоче влаштуватися.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ