У середу, 16 березня, Податковий комітет Верховної Ради підтримав законопроект №2971-д «Про внесення змін у деякі закони України про регулювання виробництва і обігу пива», який дає можливість окремим брендів і марок пива виступати спонсорами, дозволяють рекламу пива на радіо та телебаченні і, фактично, лобіюють бізнес-інтереси виробників пива.
«Тільки що Податковий комітет підтримав повернення реклами пива у ЗМІ та в місця продажу. Депутати проголосували «за» законопроект 2971-д. Це означає, що вже завтра він може бути внесений до порядку денного і проголосований ВРУ. Кортить депутатам. Треба більше молоді, яка спивається», – написала координатор коаліції громадських організацій «За тверезу Україну» Юлія Солоха на своїй сторінці у Фейсбуці.
Також вона зазначила, що законопроект навіть підтримав Олег Ляшко, який особисто не збирався голосувати за повернення реклами пива.
Нагадаємо, з 1 липня 2015 року набули чинності зміни до Податкового кодексу, якs прирівнюють пиво до алкогольних напоїв. Виходячи з нової дефініції пива, цей слабоалкогольний напій підлягає атестації та ліцензування нарівні з міцних алкогольних напоїв, і тепер до нього передбачені нові вимоги до маркування і заборона на використання брендованого обладнання: меблів, келихів, парасольок.
Також на пиво автоматично поширюються обмеження на рекламу, які раніше стосувалися більш міцних напоїв – заборона на спонсорство спортивних команд та обмеження спонсорства заходів і концертів, заборона реклами на телебаченні і радіо в денний час (з 6:00 до 23:00), і будь-яка зовнішня реклама. Крім того, заборона такої реклами поширюється і на друк.
Зазначимо, що досі Верховна Рада ще не внесла відповідні норми в чинний Закон «Про рекламу».