"Дзвінки про допомогу" - такий вид шахрайства останнім часом все частіше намагаються використовувати зловмисники. Вберегтися від цього шахрайства можна, не поспішаючи віддавати гроші невідомому «доброзичливцю», а зателефонувавши на номер 102. Про це повідомив Департамент комунікації Національної поліції України.
Постраждалий від дій «телефонних» шахраїв можуть стати як люди похилого віку, так і досить молоді громадяни. Зловмисники тиснуть на потенційних жертв погрозами та благаннями допомогти своїм родичам, яких начебто затримала поліція за вчинення злочину.
Зокрема, наприкінці лютого цього року дві літні мешканки Закарпаття стали об'єктами зазіхання телефонних шахраїв. У результаті одна з них через свою необачність втратила 5 тисяч гривень, віддавши їх начебто за порятунок сина. Натомість інша пенсіонерка зберегла 2 тисячі доларів США, не піддавшись погрозам про «неприємності для онука».
Приводами для телефонних дзвінків зловмисників можуть стати начебто потрапляння когось із рідних у ДТП, необхідність проведення термінової операції, скоєння злочину кимось з родичів тощо. Крім того, жертвами зловмисників можуть стати люди, які продають товари через мережу Інтернет, або яким шахраї назвалися «службою безпеки банку».
Зазвичай розкривати подібні злочини нелегко, адже особа, яка їх скоїла, може знаходитися в іншому регіоні або й взагалі – у місцях позбавлення волі. Однак позитивні приклади затримання «телефонних» шахраїв усе ж є.
У Харкові поліцейські затримали двох молодиків, які промишляли телефонним шахрайством упродовж року. Затриманих обґрунтовано підозрюють у понад півтора десятка подібних епізодів. Збитки від їхньої злочинної діяльності становлять понад 380 тисяч гривень. Затриманим інкримінують вчинення кримінальних правопорушень, відповідальність за які передбачено ч. 2 ст. 190 (Шахрайство) Кримінального кодексу України.
Національна поліція України нагадує:
Працівники поліції згідно із законодавством не мають права вимагати гроші за виконання або невиконання своїх посадових обов'язків. Такі діяння є кримінально караними. Над викоріненням хабарництва у поліції працює Департамент внутрішньої безпеки Національної поліції та його структурні підрозділи в областях і місті Києві.
Відтак, аби не стати жертвою «телефонних» шахраїв, не поспішайте передавати або перераховувати комусь гроші. Натомість найкраще – звернутися телефоном або особисто до найближчого відділення поліції чи повідомити про подію за номером 102.
При зверненні необхідно надати поліцейським всю наявну у вас інформацію – від обставин інциденту до номера телефону шахрая (у разі, якщо він вам став відомий).
Пам'ятайте: від вашої уважності напряму залежить, чи станете ви наступною жертвою «телефонних» шахраїв.